Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46

Discussie: Structure Seven

  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Als ik dit op een festival zou horen zou ik blijven staan hoor En dan ben ik niet eens zo'n progliefhebber. Ouderwets puntig getimede zang, da's ook wel eens verfrissend in deze tijden. Dat stuk vanaf 3:40 is echt heel lekker trouwens.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Dank je Mitch. Leuk om dit van jou te horen(/lezen).

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Na het overweldigende succes (NOT ) v.d. vorige opnames, gaan we in oktober opnieuw de studio in om 4 nummers op te nemen.
    Dit keer nemen we de tijd, ook/met name voor de gitaarpartijen, en we zijn tot die tijd druk bezig om de nummers bij te schaven, zodat we in de studio precies weten wat we wel en niet willen.
    Ik ben van plan een soort draaiboek te maken voor de gitaarpartijen, omdat ik de vorige keer nogal aan het klooien was met bepaalde stukken die je in de studio niet direct achter elkaar wilt hebben, maar een aparte track moet zijn vanwege andere sounds e.d.

    Hebben jullie nog tips hiervoor misschien?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Nadat de opnames tot 2 x toe waren uitgesteld, hebben we onlangs 5 nummers opgenomen. Alles ging redelijk volgens plan, mede dankzij het draaiboek.
    Alle gitaarpartijen zijn in een uurtje of 6 opgenomen. Soms kun je erg lang doen over een stukje waar je normaal niet bij stilstaat, zo ook deze keer, maar ik denk toch dat het wel redelijk goed gelukt is allemaal.
    Het lijkt me wel heerlijk om bijvoorbeeld een hele dag over één nummer te mogen/kunnen doen.

    Binnenkort gaan we nog wel sommige gitaarpartijen voorzien van wat effecten (delay, flanger e.d.), en dan moet de boel nog afgemixt worden.

    Als alles af is komt er waarschijnlijk een CD met ook de vorige 2 nummers erop.
    Deze willen we dan presenteren door ergens in of rondom de Koekstad een CD-presentatie te geven.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Nu tijd voor goede vindbaarheid van je website?
    Een site bij bijv strato.com of een vergelijkbare provider is niet zo duur, en je kunt een domein vastleggen en je SEO beter regelen, zodat je op structure7 zoekt en jullie puike werk snel vindt
    En t staat mooier zo n echte domein naam als structure7.com. Of .nl

    Goed werk hoor thumbs up

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Dankjewel.

    Wat betreft presentatie hebben we nog wel een weg te gaan, ben ik met je eens, maar dat is dan ook totaal onze focus niet.
    Wij willen eigenlijk alleen muziek maken, maar ik denk dat we er niet onderuit komen om ook wat aan PR te gaan doen.
    SEO: als je zoekt op "structure seven", vind je onze site (1e hit), en als je op "structure7" zoekt, ons Youtube-kanaal, dus dat zit wel aardig goed.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Inderdaad ik zie het ik had een spatie ertussen. Structure 7
    dan pakt ie em niet zo hoog, misschien die nog ff vastleggen dan pakt ie hem dar straks ook op!
    Ws zeker geen negatieve kritiek hoor, integendeel jullie band is wel een mooi domeintje waard
    Dus louter positief! Ik vind die weebly url gewoon altijd wat cheapo staan, zou mooi zijn als dat een mooie duidelijke url wordt want dat verdient de muziek

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Zo'n url boeit me niks, en dat het cheapo is ook niet. Het functioneert.

    Ondertussen hebben we een beetje vertraging opgelopen door een sterfgeval, vandaar dat we een "teaser-video" beschikbaar hebben gemaakt.:



    Het eerste optreden (sinds 20 jaar!) is ook gepland.
    Op zondagmiddag 30 maart, rond een uur of 4 zullen we ons repertoire van ongeveer een uurtje ten gehore brengen in De Hip in Deventer aka De Koekstad.

    Zie ook onze site, en onze kersverse FB-pagina.

  9. #19

    Standaard

    Klinkt goed, meteen maar even geliked op facebook!! Doe GJee de groeten van Arjan (gitarist vorige bandje :-) )

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Dank je Arjan, heb de groeten overgebracht.

    Het lijkt erop dat de CD op tijd (voor de 30e maart, want CD-presentatie in De Hip in Deventer) af zal zijn.
    Gisteren hebben we met z'n allen de eindmix gedaan, binnenkort zal de CD gefabriceerd worden, en er zijn waarschijnlijk nog 3 optredens bij gekomen dit jaar.

    HIT THE LIGHTS!


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top