Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46

Discussie: Structure Seven

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard Structure Seven

    Sinds gisteren is onze eerste demo sinds 18! jaar klaar, ben er best trots op en meer dan tevreden, temeer omdat het ons niks heeft gekost. We hebben hem opgenomen bij een collega van onze bassist/zanger thuis.
    Binnenkort wordt de site gepimpt met foto's, video's, blogs, etc. > http://structure7.weebly.com/

    Maar speciaal voor gitaarnet hier alvast de link naar de demo:

    http://soundcloud.com/structure-seve...t-2012/s-p7v2x

    Laat maar horen wat je ervan vindt.

    Optredens staan nog niet in het verschiet, maar willen we toch ook binnenkort 's mee bezig....
    Laatst gewijzigd door Henri H; 10 november 2012 om 21:38 Reden: link aangepast

  2. #2

    Standaard

    Hey Henri leuk, wat fijn dat de demo klaar is na 18 jaar.

    Mooie gitaarsounds hoor ik daar voorbij komen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Hey Henri leuk, wat fijn dat de demo klaar is na 18 jaar.

    Mooie gitaarsounds hoor ik daar voorbij komen.
    Dank je Peter.
    De demo is klaar sinds 18 jaar, niet na 18 jaar, en is opgenomen in 2 middagen en één avondje mixen.
    We hebben er wel lang over gedaan om de nummers te maken, zeker een half jaar "evolutie", maar het meeste werk wordt in de oefenruimte gedaan.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Gisteravond en vanochtend is heeft de site een oppepper gehad: http://structure7.weebly.com

    En hier de video (die ook op de site staat trouwens):


  5. #5

    Standaard

    Marshall & Gibson Les Paul wat moet ik daar nog aan toevoegen? Dat klinkt als, precies Henri en dus een recept voor succes!

    Gefeliciteerd Henri.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    klinkt goed allemaal man, inderdaad geen hapklare brokken muziek, maar ik luister er wel graag naar merk ik

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Thumbs up

    Heul nie gek! Goed gitaargeluid ook en alles goed verstaanbaar, me like. Zang ben ik minder kapot van, maar da's smaak en absoluut geen kritiek op de zang. De soms proggy randjes vind ik echt vet (jij was toch Rush fan? ).

    Enige puntje van kritiek, in het Youtube clipje speel je op een gegeven moment een solo, waar het, naar mijn idee, soms een beetje wringt qua frasering. Niet enorm storend en de meesten zullen er ook absoluut niet over vallen, maar ik ben echt een miereneuker op het gebied van bends en dergelijke.

    Overall: Goed gedaan jonguh (of jongens)!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    jules, Theo bedankt, leuk om te horen.

    Brum ook bedankt.
    Bedoel je de solo vanaf 2:38?
    Die had ik graag overnieuw gedaan, maar de tijd ontbrak, en de rest v.d. band en de opname-technicus (die zelf ook goed gitaar speelt) hoorden geen "rare" dingen. De solo die later komt (4:55) is ook niet perfect trouwens, maar hey, 't is een (gratis!) demo....

    Ik kan me goed voorstellen dat de zang een "kwestie van smaak" is, maar ik vind het gaaf!
    De baspartij is trouwens gewoon de guide-track, die tegelijk met de guide-zang is ingespeeld.
    We wilden de baspartij ook opnieuw inspelen, maar hebben ervoor gekozen wat extra tijd te besteden aan de (dubbele) zang, en de baspartijen waren goed genoeg vonden we.

  9. #9

    Standaard

    Hé henri, prima demo , ... stel dat je deze demo zou willen upgraden naar een "af" product, marktklaar. (met marktklaar bedoel ik klaar voor iTunes, CD persing en radio) dat kan , dat doe ik namelijk. hoor het wel mocht je interesse hebben. greetz. marc

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Dank je Marc.
    Ik denk dat we eerst wat meer materiaal moeten schrijven nog, want we hebben maar iets van 40 minuten aan repertoire op dit moment.
    Het kost ons erg veel tijd om repertoire op te bouwen, omdat we het meeste tijdens repetities (o.a. jams) in elkaar zetten.
    Het zou leuk zijn als we dit jaar 's een paar kleine (lokale) festivals zouden kunnen doen.
    We zijn nogal ouderwets als het aankomt op social media e.d., dus daar moeten we het ook al niet van hebben.
    Het gaat ons vooral om het creatieve proces, de kick van het live spelen en chicks natuurlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top