Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Talking Het verschil tussen T en ST Model

    Ik wil een nieuwe gitaar aan schaven.
    Allen ik zit te twijfelen over een ST en T model.
    Ik wil d'r allen stijlen op spelen.
    Dus wat is dan handiger een T of ST model?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Is een B model niet wat?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrey Kroonenberg Bekijk bericht
    Ik wil een nieuwe gitaar aan schaven.
    Allen ik zit te twijfelen over een ST en T model.
    Ik wil d'r allen stijlen op spelen.
    Dus wat is dan handiger een T of ST model?
    Ach, beide zijn wel goed. En als het ST model je uiteindelijk beter bevalt schaaf je die toch gewoon uit je T-model....
    Maar serieus, op beide modellen kun je behoorlijk allround te keer gaan en dus is het moeilijk om daarin een keuze voor je te maken.
    Een Strat heeft iets meer klankkleuren tot z'n beschikking, een Tele is m.i. de ultieme oer-gitaar!
    Welke vind je mooier om te zien?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Zowel de Stratocaster als de Telecaster zijn beide breed inzetbaar. Van Punk tot jazz en van Rockabilly tot hardrock. Een Strat heeft 3 elementen die, samen met de tussenstanden , tot 5 verschillende geluiden kunnen leveren Een tele heeft 2 elementen en 1 tussenstand. Vele artiesten vinden een telecaster genoeg aan mogelijkheden. Maar smaken verschillen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5

    Standaard

    Bedenk ook even of je de tremolo/whammy bar zou willen gebruiken. Voor mij iig de uiteindelijke reden om op st te spelen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Ondanks de twee elementen en de drie standen, vind ik de Tele meer allround. Een Strat klinkt heerlijk, maar voor wat ruigere muziek blijft het een beetje te liefjes.

    Mijn advies in chronologische volgorde:
    - cursus Nederlands
    - een paar dagen lekker inlezen hier op het forum
    - naar de muziekwinkel en testen. Wat wij mooi vinden, zegt niks. Het gaat om wat jij wilt.
    - met de opgedane kennis gerichte vragen komen stellen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Wat wil je precies aan je gitaar gaan schaven? weet je wel zeker om gelijk je nieuwe gitaar te gaan schaven? Er kan veel mislukken, heb je al veel ervaring met schaven of heb je wel een eerder een schaaf gehanteerd?


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Wat is handiger? Dat je eens naar een gitaarwinkel gaat en gewoon het een en ander gaat uittesten. Als je geen noot kan spelen dan laat je gewoon de gitaarwinkel medewerker spelen, dan kun je het verschil horen. Hou de gitaar ook even zelf vast om te kijken of het je wat lijkt.
    Dit is al het miljoen miljardste domme topic wat je start. Staar je niet helemaal stuk op de details die je op internet kan vinden, pak eens een paar gitaren vast in de winkel, daar leer je 100x meer van.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    Wat wil je precies aan je gitaar gaan schaven? weet je wel zeker om gelijk je nieuwe gitaar te gaan schaven? Er kan veel mislukken, heb je al veel ervaring met schaven of heb je wel een eerder een schaaf gehanteerd?

    xD
    Lekker die spelfout.
    Laat ik dat maar niet gaan doen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top