Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 99
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2003
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    335

    Standaard

    Ik zelf gebruikte vaak drie banden (laag,mid,hoog) aan compressie.
    Ik zette de compressor op m'n ME-8B op mid, en m'n Trace heeft twee-bands compressie, laag en hoog.
    Het geeft vooral een hoop meer attack en een strakke sound, ten koste van dynamiek. Het klinkt inderdaad (Als je veel compressie gebruikt) heel steriel, al gauw op het Ampeg af (en nee, ik vind Ampeg niet zo geweldig )
    Volgens mij is de regel dit: hoe hoger het volume, hoe meer compressie. Het klinkt inderdaad een heel stuk sterieler, maar als je (zoals ik wel eens moest) met je 500W amp op standje 8 a 9 moest spelen dank je god op je blote knieen voor compressors. Ik kon m'n sound gelukkig ook goed tweaken aangezien ik drie banden heb.
    Het wordt op hoge volumes toch wel zo'n enorme bende zonder compressor(s).

    EZ
    Keepin' it in the pocket!

    Een wijs man leert van zijn fouten.
    Maar een nog veel wijzer man leert van andermans fouten...

    ...dus let op mij wees wijzer!

    I creeer... dingen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    De compressor op de Hartke is idd 3x niks. Niet aan komen, dan klinkt het ding prima, zeker met een scheut buizenvoorversterking.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    500 watt op standje 9?!!! Jezus, man! Dat is toch niet te controleren op een podium! Dan moet iedereen zo'n beetje van het podium afgeblazen zijn! Zorgt de PA niet voor het zaalgeluid bij jullie? Da's toch niet te doen zo!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    'k heb altijd een compressor aanstaan.. indien goed afgesteld maakt het je geluid lekker glad, en dat klinkt goed

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    Had jij ook niet zo'n Hartke? Wat vind jij van die compressor? Wat ik er van vind weet je al. Ik kan er niks mee. Vind 't je expressiemogelijkheden beperken, etc.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    die hartke compressor is goed genoeg. je moet hem alleen op de juiste manier gebruiken.
    Te koop: Torque 240Watt bascabinet 4x10" 200 euro.
    ____________________
    HTTP://WWW.VICTIM.NL
    ----------------------------

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Idd zeg, als je 500 volledige Watts nodig hebt, in wat voor mega ding speel je dan? Een gemiddeld tot groot podium heeft dan echt wel genoeg aan standje vijf en de rest doet de PA wel

    Die Peavey van mij heeft ingebouwde DDT, dat is zoiets van speakercompressie, althans het signaal wat daarnaar toe gaat. Het is bij lange na niet het geluid wat je krijgt als je al comprest vóór je eindtrap. Veel beter. Je blijft dus je sound houden met je preamp, maar met een gecontroleerde eindtrap, waar je niet echt veel van merkt. Dan is standje negen wel verantwoord voor amp en speakers.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laus
    die hartke compressor is goed genoeg. je moet hem alleen op de juiste manier gebruiken.

    dan mag jij mij vertellen wat de juiste manier is!!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2002
    Locatie
    Leidschendam
    Berichten
    312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ruud
    Ik heb wel een limiter/enhancer van Boss.. de LMB3, die zorgt ook voor het versmoothen van je geluid..echt een superding.. geeft fantastisch slapgeluid en een enorm ruig plectrumgeluid..

    maar wat is het verschil nou precies met een compressor, in werking enz..
    Een limiter zorgt er alleen voor dat je volume niet boven een bepaalde waarde komt. Je gebruikt dit om te voorkomen dat er iets overbelast wordt.

    Een compressor zorgt voor een gelijkmatiger volume, d.w.z. dat zachte tonen worden versterkt en harde tonen worden afgezwakt.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 maart 2003
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    335

    Standaard

    Nou, dat was dus niet op een optreden... dat was gewoon in de oefenruimte... :-?
    Tja, ik moest tegen twee keer ongeveer 150W aan stereo vol-van-effecten gitaargeweld op, plus een electronische drumkit (met allerhande samples en loops) door een oude 100W Kustom PA.
    Ja, even rekenen, wat ik dus eigenlijk had moeten hebben ipv 500W was: 2 x 150W gitaren + 100W electronisch = 400W en dan de 5x regel = 2000W. Vier keer zoveel, dus. Nou ja, stel we gebruiken de old-school 3x regel kom je op 1200, nog steeds een stuk meer dan de 500 die ik heb.
    Dan moet die 500W dus flink werken voor de kost.
    Uiteindelijk heb ik iedereen nog wel zo ver gekregen een stuk zachter te spelen. Toen kon ik terug naar stand 7...

    EZ
    Keepin' it in the pocket!

    Een wijs man leert van zijn fouten.
    Maar een nog veel wijzer man leert van andermans fouten...

    ...dus let op mij wees wijzer!

    I creeer... dingen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top