Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 99
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Amen.
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Clunk
    ik gebruik het bij slap, en sommige effecten, het zet druk op je geluid, denk ik, klinkt allemaal net wat strakker en feller... hmmz...
    hmm, compressie bij bas ken ik niet. maar ik gebruik wel een compressor op mijn gitaar. en dat maakt het juist niet fel, strakker enzo. maar juist smooth, en romig. legato achtiger ik gebruik hem in solo`s, om het mooi smooth/legato te laten lopen
    tja, moeielijk te defineren, maar ik krijg meer hoog eruit.. en tja, smoother, eigenlijk ook wel .. ,maar ook strakker, ik heb ook zon instel knop erop... want zoals andere al zeggen haalt ie pieken enzo eruit..
    dat klopt...
    maar ik heb vaak ook dat bij sommige settings het geluid toch op een of andere manier harder en hoger klinkt :P

    zal wel...

  3. #13

    Standaard

    Thanks guys.

    Ik weet een tweedehans EBS MultiComp liggen voor slechts 100 euro, waarschijnlijk haal ik die wel op.

    Nog reacties?
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2003
    Berichten
    1.312

    Standaard

    eerst testen voordat je em koopt! :P:P:P
    ghehehe. just in case,

    en misschien gebruik je em niet zo vaak als je denkt, maar als je veel slapt en efecten gebruikt, ken je hem cker voor dat geld aanschaffen

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    22 mei 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    82

    Standaard

    Ik gebruik eigenlijk altijd een compressor, soms wat meer en soms wat minder. Ik heb een Baspod waar een gekopieerde LA-2A buizencompressor inzit, echt een mooi ding.

    Ik gebruik hem vooral wanneer ik veel hoge tonen afwissel met lage tonen, dan zorgt die compressor dr voor dat je niet in een soort gat valt qua volume wanneer je ineens overspringt van laag naar hoog. En ook kan ik nu heel goed flageolettes gebruiken midden in een nummer, echt stoer.
    Kortom, ik gebruik hem om een vol geluid te krijgen waar niet al te veel volumepieken inzitten.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Phyrexian, waar?????

    Maarreh... basso... het is echt niet nodig als je een goede techniek hebt hoor. Als je hem als compensatie van je slechte techniek neemt is het resultaat des te minder. Als je het als effect apart gebruikt is het anders. Je kunt ook met compressor niet onbehouwen op je snaren rammen, dat klinkt gigantisch slecht. Eerste punt is een goede sound krijgen met je slappen, zonder compressor, later kun je er altijd eentje bij kopen.

    Ik wil er niet een, klinkt zonder veel vetter

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2003
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassopotmus

    Stel het je voor dat je en berg tegenhoud met groeien, dan stel je de limiet in en daarboven komt geen berg. De bergen zijndan geluids amplitudes
    of te wel, je maakt mechanisch fouten goed en zorgt dat je sound steriel klinkt?
    Edem Kleetun

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2002
    Locatie
    Heeten / Enschede
    Berichten
    539

    Standaard

    Ik heb wel een limiter/enhancer van Boss.. de LMB3, die zorgt ook voor het versmoothen van je geluid..echt een superding.. geeft fantastisch slapgeluid en een enorm ruig plectrumgeluid..

    maar wat is het verschil nou precies met een compressor, in werking enz..

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2002
    Locatie
    Den Haag/Bergen op Zoom
    Berichten
    549

    Standaard

    geen idee.

    ik weet wel dat je met comprossors op de verschillende instrumenten alles wat transparanter krijgt. vooral de bas kan veel strakker klinken. als je alleen voor jezelf speelt is het niet per definitie nodig. maar als je geen al te grote amp hebt en toch in een band wil spelen kan zo'n ding voor je eindtrap wonderen verrichten.
    Te koop: Torque 240Watt bascabinet 4x10" 200 euro.
    ____________________
    HTTP://WWW.VICTIM.NL
    ----------------------------

  10. #20

    Standaard

    ik heb 'n compressor op m'n top zitten (Hartke HA3500), maar dat ding is volgens mij echt bagger...
    hij comprimeert de pieken wel, maar tegelijkertijd wordt ook het eindvolume sterk geknepen....ok, iets mag/moet natuurlijk, maar met dit ding ben je gewoon de helft van je volume kwijt met standje 3-5 (hoger ben ik niet eens aan begonnen)

    klinkt dit andere hartke gebruikers bekend in de oren??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top