Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard nieuwe gitaren (3 strats 2 teles).

    2 maanden na dato kom ik nog met een hngd topic en velen van jullie zullen verbaasd zijn: orpheo met fenders?! Jep... En met veel plezier speel ik er op.

    Soms is de nood voor singlecoils zo hoog, dan moet je zwichten. Sommigen waren een gift anderen heb ik gekocht of geupgrade met een nieuwe hals maar ben uiterst content. Fotos!



    Hier begon ik mee. Van links naar rechts:

    Ibanez roadster. Lichtgewicht hard ash met n maple neck rosewood board. Hals was aanvankelijk oke maar is nu een mooie wokkel.

    Massief pallisander telecaster met mahonie hals pallisander toets.

    Lichtgewicht elzen met flamed maple capje.full maple neck hier maar nu met n mooie maple/rosewood hals.

    Nu dit



    Heeft een set duncan ssl1 erin. Heerlijke strat. Als je er op klopt klinkt ie in n reine kwint. Versterkt is ie te gek. Niet superhot maar gewoon veelzijdif. Ik heb n heel kleine cap op de 500k tonepot om m iets vetter te maken. Denk texas special maar minder hot,compressed... Hals is bubbly en transparant. Ik ben eigenwijs en gebruik hier 500k pots. Niet extreem schel hoor. Tis gewoon iets helderder. Middenstandjes zijn lekker john mayer en knopfler achtig. SRV,mayer en knopfler op 1 strat. Precies wat ik wilde.

    De ibanez kreeg onlangs een nieuwe hals. De bedoeling was dat ik er een hss strat van zou maken maar die gitaar bevalt me uitstekend met 1 humbucker. Hij is iets in de richting van shell pink nu. Ook vond ik de originele slagplaat spuuglelijk. Heb een stukje essen ingelegd zodat een gewone strat plaat erop past. Moet t nog verder vullen en lakken maar dat is voor later. Nu genieten. Oh ja. De hals heeft een verdomd leuke flame,is enkeldelig en heeft de charvel treatment gekregen: rolled fretboard edge en extreem afgeronde freteinden. Speelt super slick.

    Dit is de ibanez nu.



    Ik heb nu een 60ies inspired strat (elzen esdoorn pallisander) maar ik wilde er ook n 50ies inspired bij: essen en maple, in daphne blue. En zo geschiedde.

    heeft een wilkinson brug.schaller tunersn duncan ssl5 set.

    Maar een strat zonder tele is als een glas zonder whisky. Voila:



    Hard ash body. Baseball bat maple neck. 1 delig. Seymour duncan alnico2pro tele in hals en jerry donahue lead in brug. Ik ben zo om. Dit ding is heerlijk. Scheurt en zingt als een malle. Ik weet niet of het de superdunne lak is (waar je zo doorheen ramt met je plectrum als je niet oplet) of dat de hals en body gewoon goed gematcht zijn door mij maar ik heb veel customshop fenders getest en pas met deze partsocasters is mijn zoektocht klaar.

    De vijfde. Ook een tele en wat voor een.





    Massief pallisander. Duncan 54 vintage set. Zo.fuckin.clean. Ongehoord. Heel vriendelijke twang, heel smeuig hoog, strak laag en een heerlijk open mids wat m een heerlijk rauwe push geeft. Beetje als een lp special maar minder rauw en ranzig. P90's wil ik er niet in want dan moet ik erin frezen en dit hout is HARD. Het tunneltje boren voor de output jack gaat bij hard essen in no time maar met dit spul moet je gewoon je (vlinder)boor om de zove tellen effe laten afkoelen. En dat ding is vlijmscherp,haakde mijn vingers er aan open toen ik m testte omdat ik dacht dat ie bot was omdat t zo langzaam ging.



    Ben dik tevreden met deze gitaren... Had dat nooit verwacht haha. Familiefoto!



    Ik kan niet goed zien of de fotos enigszins helder zijn. Ik heb het idee dat photobucket de hel uit de fotos comprimeert...als heldere fotos nodig zijn laat t effe weten...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik lees wel dat die palissander tele goed klinkt ( en geloof het meteen)
    Maar ik lees niet dat ie fokking zwaar is - en dan denk ik toch dat je de zaak iets te rooskleurig voorstelt
    Hoe is het met je rug?
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ghehe vergeten te melden. Hij hangt op de 4.6 kilo. Vriendelijke les paul of pittige tele. Ik weet t niet.tis in ieder geval 800 gram meer dan zijn broertje maar 1.3 kilo minder dan mijn crimsons.

    Met mijn rug gaat het best. Heb genoeg vederlichte gitaren zoals die blauwe strat (2.9 kilo) of mijn groene les paul (3.4kilo).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Mijn favoriet: die blonde Tele. Prachtig!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #5

    Standaard

    Doet u maar! Mooi hoor.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2005
    Locatie
    EastNL
    Berichten
    400
    Blog Entries
    1

    Standaard

    nice Orpheo!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Vet! En ja, die Tele... hebben!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Vet! En ja, die Tele... hebben!
    welke tele? :P

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Ja dat weet ik zelf ook niet zo goed maar in eerste instantie heb ik een ding voor blondjes!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Ik krijg weer tele GAS.... Vooral die palissander is erg mooi zeg!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top