Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Donker geluid na vervangen EMG's door Seymour Duncans

    Hoi Allemaal,

    Ik heb dit weekend een ESP Eclipse II gekocht 2e Hands. De vorige eigenaar heeft de originele EMG's (81 en 60) vervangen door een Seymour Duncan set JB/59. Wat me opvalt is dat de gitaar erg donker klinkt en bijna geen hoog en mid heeft.

    Daarnaast heb ik nog een LTD EC-1000 en die heeft ook de Seymour Duncan JB/59 set en die klinkt velel helderderder en krachtiger en heeft ook een hogere output en dat vind ik erg raar omdat het dezelfde elementen zijn als in de Eclipse.

    Ksn het misschien met de potmeters te maken hebben. Als ik me goed herinner maken actieve elementen gebruik van andere potmeters dan passieve.

    Gr. Rupke

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Schroef de controlplates er eens af, en vergelijk de aanwezige elektronica..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rupke Bekijk bericht
    Hoi Allemaal,

    Ik heb dit weekend een ESP Eclipse II gekocht 2e Hands. De vorige eigenaar heeft de originele EMG's (81 en 60) vervangen door een Seymour Duncan set JB/59. Wat me opvalt is dat de gitaar erg donker klinkt en bijna geen hoog en mid heeft.

    Ksn het misschien met de potmeters te maken hebben. Als ik me goed herinner maken actieve elementen gebruik van andere potmeters dan passieve.

    Gr. Rupke
    Dat klopt. Active elementen maken gebruik van 25 kOhm pots, passieve elementen 250 tot 500 kOhm pots. Voor humbuckers gebruik je meestal 500 kOhm omdat 250 donkerder en minder strak klinkt, maar het is nog steeds een bruikbaar geluid.

    Dus lagere weerstand = minder hoge tonen, denk ik dan. Ik ben geen expert, maar ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben wat betreft die pots en dat bij zo'n extreem lage weerstand ook de middentonen het laten afweten. Ik heb een LTD WA-600 met JB/59 setje en die geeft ook bakken met nasaal mid tot midhoog. Precies wat jij zegt, helder en krachtig.
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  4. #4

    Standaard

    Impedantieprobleem. De (passieve) elementen kunnen niet genoeg uitsturen door de impedantie mismatch waardoor je alleen laag en laag midden hebt. Pots vervangen!!!
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Allemaal bedankt voor jullie reacties. Mijn vermoeden is bevestigd. Ik ga aan het soderen.

    Gr. rupke

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Jep het zijn de pots

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Wat ik me dan afvraag, zou dat de reden zijn dat de verkoper er vanaf wilde? Dat zou hilarisch zijn
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijl Bekijk bericht
    Wat ik me dan afvraag, zou dat de reden zijn dat de verkoper er vanaf wilde? Dat zou hilarisch zijn
    Daar zat ik ook al aan te denken, en 't zou inderdaad wel een enorme blunder zijn van de verkoper
    Maar ja, voor Rupke is het misschien wel weer een hele mooie aanwinst op die manier
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijl Bekijk bericht
    Wat ik me dan afvraag, zou dat de reden zijn dat de verkoper er vanaf wilde? Dat zou hilarisch zijn
    en dan vraag ik me af, waarom je dat ding gekocht heb als ie helemaal niet klonk zoals jij wilde/verwachtte?

  10. #10

    Standaard

    Hoi,

    Ik had al veel gelezen op internet en filmpjes gezien. Iedereen is er heel tevreden over en ik heb al de LTD ec-1000. DE Eclipse zou nog vetter zijn. Toen ik hem bespeelde klonk hij al doenker maar ik weet het toen aan de amp. De gitaar speelt als boter. Nu ik er voer nadenk ik heb de originele EMG's er bij gekregen maar niet de Pot's. Dus ik denk dat die oude er nog inzitten. Ik hou jullie op de hoogte hoe die gaat klinken.

    Gr. Rupke

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top