Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard PRS SE Angelus. Ervaringen?

    Hallo Allemaal,

    Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe Akoestische gitaar, omdat ik dat toch ook wel erg leuk vind.
    Nu ben ik behoorlijk op de hoogte wat er te koop is, maar niet direct wat nou goed of slecht is.

    Het is niet de bedoeling dat ik binnen 2 maanden een gitaar heb, maar ik ben me wel aan het oriënteren naar wat ik eigenlijk precies wil.

    Nu kwam ik uit op de PRS SE Angelus. Voor nog geen 1100 euro schijnt dit een behoorlijke goede gitaar te zijn (duurste versie + electronica). Heeft iemand misschien ervaring met deze gitaar? En wat zijn de plus en minpunten? Hij trekt mij op dit moment zo aan omdat ik zelf een Custom 24 heb. Nou zegt dit niet gelijk alles over de akoestische reeks, maar met PRS heb ik nog geen slechte ervaring.

    Ik hoorde ook iets over "gelamindeerde" bouw van een gitaar. Wat houdt dit exact in?

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik heb geen ervaring met die gitaar (ik wist niet eens dat PRS akoestische gitaren maakte!). Maar gelamineerd slaat op de samenstelling van het hout. Gitaren vanaf zo'n 250 - 300 euro hebben in elk geval een massief bovenblad, en dat is het belangrijkste voor het geluid. Gelamineerd hout bestaat uit twee dunne lagen hout die aan elkaar gelijmd zijn, en heeft in het algemeen wat minder akoestische respons (alhoewel het in de lagere prijsklassen niet altijd zo'n duidelijk verschil in geluidskwaliteit oplevert). De zij- en achterkant kan ook gelamineerd of massief zijn, voor 1100 euro zou die zeker massief moeten zijn, dat begint bij zo'n 800 euro.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    206

    Standaard

    In de gitaarwinkel waar ik werk hebben we er twee staan. Ik vind het nou niet erg fantastisch, opzich wel prima gitaren maar je kan voor dat geld echt een beter klinkende gitaar krijgen. Nogal een dicht geluid.
    Kijk eens naar Eastman, Blueridge, Furch..

    Op marktplaats staan ook een Furch G23-CR voor maar 850 euro (vraagprijs). Die gitaar is echt niet te vergelijken met de PRS!
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    +1 voor 1100 euro kan je iets van Blueridge, Taylor of Martin krijgen toch ? Andere tip: Check de gitaren van Recording King eens ! Volgens mij zijn de duurste versies rond de 700 euro, heel veel gitaar voor het geld. The American Guitarstore heeft veel Recording King gitaren staan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top