Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43

Discussie: HSS strats

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard HSS strats

    Waarom zijn er zo weinig strats met een HSS opstelling?

    Voor een klein deel begrijp ik het wel. We houden vast aan tradities en een strat hoort nou eenmaal 3 singlecoils te hebben.

    Zelf vind ik het brugelement bijna altijd te iel, te schel. Een goed bijna glashelder middenelement en een warm halselement is altijd wel te vinden, maar het brugelement bevalt me bijna nooit. Volgens mij ben ik niet de enige.

    Het moet dus een fullsize humbucker worden, maar ik heb haast geen ervaring met die dingen. Laatste keer dat ik zo'n ding ergens ingeschroefd heb is geloof ik 5 jaar geleden.

    Hoe zoeken jullie het juiste element? Gewoon lukraak vanalles van marktplaats plukken en proberen? Beginnen met een bekende "benchmark" zoals de Jeff Beck, omdat je een beetje weet hoe andere elementen zich verhouden ten opzichte van zo'n Jeff Beck (omdat ik die vroeger wel heel veel gebruikt heb)

    Waar ga je beginnen?

    Voor de geïnteresseerden : een strat met een extreem lichte body (abachi (sauna latten / modelbouwvliegtuigjes hout)) en stevige kwartierse neck met palissander toets.
    147-c Guitars

  2. #2
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    Mijn idee is dat strats met een humbucker in brug alleen nog maar schreeuweriger wordt.
    Vaak matcht een humbucker ook niet echt met de andere elementen. Al was het maar volumeverschil dat er vaak is tussen de elementen. Als je van het halselement naar de bucker schakelt ga je ineens bijna twee keer zo hard.