Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 35 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 344
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard John Backlund Marz 6 - Jetpack build

    Hoi,
    Ik had tot nu toe alles over deze bouw in het algemene 'masonite contest' topic geplaatst tussen de rest van de deelnemers, maar daar kan ik niet verder gaan met mijn bouw vind ik.
    Want ik ben wegens ontevredenheid over de body dus gestopt met masonite en heb alsnog een body gemaakt van maple zoals sommigen wellicht op de DGBM beurs gezien hebben.

    De gitaar is al een heel eind, maar ik maak een nieuw topic aan met deze laatste stapjes en zal hieronder even de relevante foto's nog 1x posten

    Het doel :


    Malletje voor de brug maken van polyester


    Uit de mal:


    Na plamuur en schuren en zagen:


    Slagplaat verdiepen voor het aluminium


    Aluminium erin verlijmd


    neck blank gemaakt


    Trussrod kanaal gemaakt:


    (nu dit posten en dan ga ik verder met volgende)
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik heb de ruwbouw in houtversie gezien op de beurs: machtig mooi!
    had ook even je minitele willen vasthouden (zag er ook super uit), maar het was te druk aan je stand

    en dan ben ik ook nog een radius dish vergeten op te pikken, die bestel ik later wel

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    ...schuren van de headstock overgang:


    inleg van de 'waterbuffel hoorn' en headstock inleggen met aluminium en trussrod cover


    fretslots gezaagd, hals shapen, enzovoorts


    Body gemaakt, slagplaat verzonken, neckpocket gemaakt (helaas heb ik gekozen voor een fender-achtige halsverbinding, eigenlijk zou ik nu liever een neck-tenon verbinding hebben maar nou ja...)


    body :


    echt een raketje


    Op dit punt ben ik nu.
    Nog vele dingen afwerken en dan met de brug aan de gang.
    De gitaar is nu nog steeds zowel links- als rechtshandig te gebruiken
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Ik ben meestal van de oude gitaar designs, maar vind dit echt een tof model!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Goed dat je gewoon overnieuw begint met wat ik de 'Elroy' wilde noemen. Mooi eerbetoon aan de ontwerper dat je de gitaar de door hem bedachte naam meegeeft.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Goed dat je gewoon overnieuw begint met wat ik de 'Elroy' wilde noemen. Mooi eerbetoon aan de ontwerper dat je de gitaar de door hem bedachte naam meegeeft.
    De masonite versie vond ik niet erg om een andere naam te geven. Maar deze gaat heel sterk lijken op zijn originele ontwerp. Dus ik ga het naamplaatje uit de kop halen en dus zijn naam opnemen of zo.
    Nou moet ik het natuurlijk wel weer zo doen dat het duidelijk is dat dit niet een originele Backlund is (die bestaat van dit model uberhaupt niet, maar toch....)??

    En ik ben er nog niet over uit of ik hem die kleur ga geven of hem gewoon naturel ga houden of zo
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    De masonite versie vond ik niet erg om een andere naam te geven. Maar deze gaat heel sterk lijken op zijn originele ontwerp. Dus ik ga het naamplaatje uit de kop halen en dus zijn naam opnemen of zo.
    Nou moet ik het natuurlijk wel weer zo doen dat het duidelijk is dat dit niet een originele Backlund is (die bestaat van dit model uberhaupt niet, maar toch....)??

    En ik ben er nog niet over uit of ik hem die kleur ga geven of hem gewoon naturel ga houden of zo
    Kleur! zoals je design in je eerste post. Mooie kleur is dat.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    ik vind hem mooier als een flying V.
    kan hem mij ook voorstellen met twee humbuckers, en zeker met de Bill lawrence L500 met chrome randen


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Die wordt echt geweldig! Ik zou 'm in de kleuren van het voorbeeld doen, mooi 50's futuristisch.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Mooi, en dit ontwerp vraagt gewoon om in een 50's kleurtje gespoten te worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top