Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 17 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 161

Discussie: Double Jeopardy

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.584

    Standaard

    Gaaf project! Mooi hout ook! En aangezien ik een sucker ben voor P90's, is de PU-layout weer helemaal mijn ding! Mooi mooi! Ga ik weer volgen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    update

    headstock gefreesd en toetsen gevlakt


    hele layout op de voorkant en achterkant getekend. daarna achterkant freehand uitgefreesd








    Laatst gewijzigd door barno; 2 november 2012 om 17:33

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik ben toch wel erg benieuwd naar deze. Leuk om te zien dat zelfs als Siamese tweeling de Thin King op zijn eentje kan blijven staan
    Hoe zit dat nu met het gewicht? En kan er nog wat meer vlees weggefreesd worden indien nodig?
    En de DJ vraagt in mijn ogen wel expliciet om een extravagante finish
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard



    Shiiiiiiiiiiiiiittttttttt ... super !!!!!



    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    thx

    at kim: ik ga het hierbij houden qua cavities, er zonder was de balans eigenlijk vrij goed, maar nu met de gaten is het neckdiving all the way. maar wat ik heb weggehaald komt er qua gewicht terug bij als de back ertegen komt. 't is koorddansen tussen zo licht mogelijk en toch aanvaarbare balans. Een beetje dive vind ik niet erg. Dit is geen gitaar waar je een ganse set mee speelt.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    De sneltrein dendert weer door huize Barno Man wat heb jij altijd een tempo!

    Ik vind het geen enkel probleem dat de halzen niet paraljel lopen. Functionaliteit mag het best winnen van design
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    ziet er super uit! En de halzen bij een dubbelneck lopen toch meestal niet parallel?
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ja er zijn er veel met uiteenlopende necken maar ook veel die parallel lopen (SG, Gretsch, Mosrite, Dano...) maar dan moet de body vrij breed zijn . Ik wilde de body zo klein mogelijk houden (ook al omdat de wings van het thin king model 'm al breed doen lijken). Da's ook goed gelukt want deze double neck voelt echt niet veel groter aan dan een gewone gitaar.

    Nu in hinesight had parallel necks toch wel gekund mits wat tweaken van de body vorm, stel ik nu vast . tja... dat heb je bij prototypes... enfin prototype is een groot woord. de kans is klein dat er nog een komt na deze

  9. #19

    Standaard

    Hi Barno
    Heb met een vriendje ooit papaverolie gebruikt voor een mooi stuk hout als dit.

    Voordelen:
    Blijft glashelder
    Verzeept niet
    Vergeelt niet

    Nadelen
    beetje lastig verkrijgbaar
    duurt even voordat het goed is ingetrokken

    Heb al geknield gelegen en mijn voorhoofd de grond aangeraakt om de welwillendheid van de goden over deze gitaar af te smeken. Ik hoop dat je m niet te licht maakt, want anders duikt ie sneller dan de Titanic.

    Als het je wat lijkt, wil ik wel eens vragen of ie daar nog wat van heeft.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 3 november 2012 om 09:36 Reden: Vergeet niet????? Vergeelt niet zul je bedoelen!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Niet dat het iemand wat uitmaakt, maar ik vind de parallel lopende halzen minder mooi dan de iets uiteenlopende. zeker met de tekening in het hout. Het wordt met de 'waaier'-halzen speelser en dat past imho beter bij de body-vorm.

    wordt weer een mooie gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top