Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 59
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Nou, als je het echt wil weten... Ik geloof dat het de brugpickup is.

    Overigens is dit een Indie IRK 5, maar dan een beetje verbouwd.
    Wat betreft specificaties, geluid en spelen absoluut geen Rickenbacker, maar hij speelt en klinkt heerlijk op zijn eigen manier.
    Ik wordt steeds gelukkiger iedere keer als ik hem beetpak.
    Ik heb toen 2 van het oude type hi-gains verkocht en die kwamen uit een 330 van oktober 1996. Leuke gitaren idd de IRK5, oorspronkelijk met 2 mini-humbuckers. (Als je nog eens tegen een RIC wiring harness aanloopt is dat een leuke upgrade. Op ebay komt nog wel eens wat voorbij.)
    Laatst gewijzigd door route66; 2 november 2012 om 20:41

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard


    Hier die 370 van me.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door route66 Bekijk bericht
    Ik heb toen 2 van het oude type hi-gains verkocht en die kwamen uit een 330 van oktober 1996. Leuke gitaren idd de IRK5, oorspronkelijk met 2 mini-humbuckers. Als je nog eens tegen een RIC wiring harness aanloopt is dat een leuke upgrade. Op ebay komt nog wel eens wat voorbij.
    Ik heb een soort déjà vu gevoel en ik denk dat jij wel weet waarom.

    Tja, die minihumbuckers waren niet echt je van het als je het mij vraagt.
    Voor ik de Rick pups erin heb gegooid, heb ik nog wat geëxperimenteerd met verschillende bedradingsschema's, daar kwamen nog erg verrassende dingen uit.
    Toen heb ik eerst een paar maanden met 2 Rick pups gespeeld en rond maart heb ik de 3e erin gezet.
    Nu moet ik eigenlijk de boel weer herbedraden naar mijn zin, maar daar heb ik (nog) niet echt veel zin in.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door route66 Bekijk bericht
    Heel mooi Tijn! Van jou en in NL gekocht?
    Ja, deze is uit '92 en ik meen ergens in '96 bij Rockpalace gekocht. Echt een enorm goede gitaar die zo langzamerhand wel aan een herfretbeurt toe is. Ben benieuwd of zo'n gelakte rosewood hals hiervoor nog complicaties oplevert.
    Kan me wel voorstellen dat mensen klagen dat de hals smal is, maar voor mij prima bespeelbaar. Wel altijd weer even wennen na een andere gitaar.
    Laatst gewijzigd door tijn; 2 november 2012 om 23:13

  5. #35

    Standaard

    Heb 1 jaar geleden een 620 jetglo gehad maar had ook erg veel moeite met de hals.
    Morgen krijg ik een 650 kopie binnen. Misschien hebben jullie em op marktplaats gezien. Erg mooi ding met een ''normale'' hals. Wil er GFS memphis alnico rickenbacker elementen in gaan zetten.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jetlennon Bekijk bericht
    Heb 1 jaar geleden een 620 jetglo gehad maar had ook erg veel moeite met de hals.
    Morgen krijg ik een 650 kopie binnen. Misschien hebben jullie em op marktplaats gezien. Erg mooi ding met een ''normale'' hals. Wil er GFS memphis alnico rickenbacker elementen in gaan zetten.
    Geluid van de GFS memphis ken ik niet maar horen in de 650 geen Humbucking elementen? Foto's als ie binnen is

  7. #37

    Standaard

    Je kan ze horen op de site van GFS. Ze schijnen dicht bij de rickenbacker sound te komen. Ja klopt in de 650 horen hbers. Wil toch echt de jangle sound.Die van GFS zijn ook hbers geloof ik. Geen idee hoe ik hier een foto uit me afbeeldingen map krijg......

  8. #38

    Standaard

    Lemmy op zijn Rickenbacker; best op hoog volume af te spelen:



    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jetlennon Bekijk bericht
    Je kan ze horen op de site van GFS. Ze schijnen dicht bij de rickenbacker sound te komen. Ja klopt in de 650 horen hbers. Wil toch echt de jangle sound.Die van GFS zijn ook hbers geloof ik. Geen idee hoe ik hier een foto uit me afbeeldingen map krijg......
    Hi Jet
    Zijn zekers humbuckers. En klinken, zeker als je waar-naar-zijn-geld kijkt, helemaal niet slecht. Zeker als je beide pickups tegelijk aanzet. Die mogelijkheid staat dan weer niet op hun site.
    Succes!

    En om je vraag te beantwoorden:
    Rechtstreeks een foto hier plaatsen gaat niet.
    Zet m (bijvoorbeeld) in Photobucket, kopieer de public link (of hoe dat ook heet), plak die in je bericht: Klaar!
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #40

    Standaard

    Hey Gus,

    Thx! Pickups zijn besteld!
    Ga in dec nog naar Londen waar ik ze her en der Rick parts verkopen dus ga daar ff kijken voor wat knoppen etc....

    http://s1277.beta.photobucket.com/us.../foto.png.html

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top