Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 59 van 59
  1. #51

    Standaard

    Dat stemmen zou ik nog niet eens zo'n ramp vinden als er op te spelen was. Ik vind die gitaren echt prachtig om te zien en te horen, maar ze frunniken bij Rickenbacker 12 snaren op een halsje waar niet eens echt ruimte is voor 6. Een poosje terug heb ik die 370 van Dhr Vingers geprobeerd, maar spelen is daarop gewoon onmogelijk. Een paar weken geleden heb ik een 6snaar in m'n handen gehad en die voelde ook niet fijn. Gelukkig bevallen de bassen me een stuk beter (de 4001/4003 dan, de 4005 is niet zo zinvol. Een 4002 heb ik nooit van dichtbij gezien).

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Hier mijn nieuwe 350v63
    Zeg maar een 325 lennon model maar dan longscale ipv shortscale


    Klinkt echt heel goed. Totaal anders dan mijn 330 fireglow.
    Veelzijdiger dan mensen vaak denken. Natuurlijk kan je er de typische lennon en fogerty klanken uit halen maar ook veel meer dan dat.
    Te gek ding i.i.g!
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  3. #53

    Standaard

    Wauw wat een plaatje!

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jetlennon Bekijk bericht
    Wauw wat een plaatje!
    Zeker! En die gitaar is ook niet vies.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Sinds dit weekend een Indie Ric kopie in bezit. Ik speel in een sixties band en dan is , voor 1 of 2 nummers , zoiets leuk om er bij te hebben. Ik weet dat Rickenbacker tegenwoordig high output pu`s gebruikt , waar ze vroeger dat niet deden. Zit daar qua klank nog grote verschillen in? Mijn probleem is dat ik regelmatig gitaren wissel op het podium. Dan is een beetje gelijke output wel zo prettig.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    @jetlennon: Thanks man!
    @eko: Je hebt inderdaad naast de oudere toasters de rickenbacker hi gains. Deze pickups zijn echter helemaal niet 'high gain'. Gewoon een singlecoil met een output die het beste te vergelijken is met een underwound p90 of een gretsch filtertron (volgens mij heb jij een setzer gretsch toch? Dus je zal dan qua wisselen niet veel volume verschil ervaren.)
    Deze nieuwe 350v63 van mij heeft originele toaster pickups die echt heel laag van output zijn. Hierdoor (en ook omdat deze alnico zijn terwijl de hi gain ceramisch zijn) zit er wat een extremer hoog en extremer laag in, maar goed je mag je versterker wel echt een stuk harder zetten haha! Deze toasters zijn weer heel goed te vergelijken met de hilotrons van gretsch. Ook zo'n ideale 60's pickup.
    Het brugelement van mijn rickenbacker 330 met higains laat ik op dit moment opnieuw wikkelen voor meer output door 'the creamery' in manchester. Rickenbacker higains vind ik wat inconsistent gewonden. Heb er nu verschillende geprobeerd en ze lijken allemaal weer anders te klinken maar sommige zijn echt heel zwak. In de jaren 80 had je soms hi gains die maar liefst 16k waren gewonden. Tegenwoordig zitten de meeste hi gains zo rond de 11k. Maar goed je kon in de jaren 80/90 ook nog wel eens treffen dat ie maar 7k was!
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Episua, thanks ! kijk daar hebben we wat aan. Ik had het idee dat het de kant o;p ging van EMG`s met knetterharde output, maar het valt dus mee.
    PS ja, ik heb Gretsch ( en nog meer DeArmonds .....).
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Acht jaar oud, dit topic?! Rickenbackers bestaan nog steeds hoor!



    De beste man kan ook wel een potje gitaarspelen zeg...
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 15 februari 2021 om 14:26
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Fijn filmpje, interessant, en die gozer heeft een super aanslag, er gebeurt van alles met die rechterhand.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top