Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Wie weet iets over deze speaker?

    Ik heb uit een nalatenschap de volgende speaker liggen, waar ik vrij weinig van weet.

    Het gaat om een 15" Wharfedale W15/FS EG 13500 exact zoals op de foto. Er zit een sticker op waarop staat 10-15 ohm ?? Behalve een verheerlijking op ebay kan ik niks vinden over de speaker. Is ie geschikt voor gitaar en hoe zit het met het ohm ? Via mijn transistor versterkertje klinkt ie prima, maar durf em eigenlijk vanwege de ( waarschijnlijke ) mismatch niet aan te sluiten op mijn buizenamp.




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ik heb je een pdf gemailed met enkele gegevens.

    Dit ding is niet zo handig voor jouw, slechts 15Watt is niet genoeg om de ramen te laten trillen ;-)

    Met je amp op 16 Ohm moet het gewoon kunnen maar niet te hard anders eindigd de conus in de UK waar hij vandaan kwam
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    hehehe ! thx

  4. #4

    Standaard

    Goed ik weet nu meer van de speaker. Waarom wordt er op sommige speakers een range aangegeven tussen de 10 en 15 ohm? Op de foto staat 15 ohm, maar op de mijne staat een sticker met 10-15 ohm.

    Dit is het enige wat ik heb kunnen vinden en daar staat het ook niet. Gaat dus om de W15 EG

    http://www.ajaudio.co.uk/Whafedale%20speakers.pdf

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    .....Waarom wordt er op sommige speakers een range aangegeven tussen de 10 en 15 ohm? Op de foto staat 15 ohm....
    Mooie info, wat kun je toch veel vinden als je maar zoekt.

    De gegeven weerstand zou de gelijkstroomweerstand vs impedantie kunnen zijn.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top