Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keithfan Bekijk bericht
    ok, hoezo doe je die 0.25 keer 25.4. die 0.25 snap ik hoe je daar aan komt, maar die 25.4 niet.en wat is de stringpull?
    Het magnetisme van de pu's heeft invloed op de snaren door dat ze er te dicht op zitten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #12

    Standaard

    1 inch (duim) is 25,4 mm, dus 1/4 inch is een kwart van 25,4 mm~6,34 mm.

    Stringpull krijg je als de afstand van snaar tot elementmagneet te klein wordt. Dan hindert die magneet de vrije trilling van de snaar zo erg, dat je valse boventonen krijgt.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  3. #13

    Standaard

    ok bedankt ik vat m nu haha! maar ik zit er alleen over na te denken mijn elemten op sommige punten wat te verlagen vanwege t overheersen van de lage tonen, dus dan krijg ik met de stringpullproblemen dus geen problemen?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2009
    Berichten
    1.194

    Standaard

    Als je je onderste 3 snaren niet echt goed hoort moet je alleen die kant wat omhoog draaien zodat het voor je zelf goed klinkt: gewoon proberen. Of je ead kant omlaag natuurlijk.

    Polepieces kun je ook mee expirimenteren.

    Succes!

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Hoogte doet zeker veel, maar er is wel een sweet spot. Te laag kan te flauw klinken, te hoog te snel dichtgesmeerd. Het hangt o.a. af van de gitaar zelf (klank, volume) maar ook van de pickups (sterkte magneet, sterkte van de spoel, materiaal draad etc). Wat je nu zelf noemt, dat je teveel bas hebt: volgens mij bedoel je dat de bassnaren (de onderste 3) te hard klinken in vergelijking met de hogere 3. In dat geval kun je je pickup wat schuiner zetten zoals boven beschreven.
    Als je echter bedoelt dat het laag in je sound (dus verdeeld over alle snaren) overheerst, dan kun je ook het pickup in zijn geheel iets lager zetten en de pole pieces (dus zeg maar: de staafjes die te schroeven zijn bovenop het pickup) iets hoger draaien. Dat geeft ook wat meer hoog.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #16

    Standaard

    Bedankt allemal, ik kan weer vooruit!

  7. #17

    Standaard

    Sorry trouwens dat ik nog een vraag heb, maar er wordt gezegd dat hoe lager het pickup: hoe lager de volume/output, hoe meer definitie. Dus als je de baskant om laagdraait woordt de volume bij de bassnaren lager, maar komt er meer definitie in het basgeluid. Maar wat zegt die definitie in het basgeluid precies, betekent dat dat er meer bas in de sound komt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top