Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 87
  1. #61

    Standaard UPDATE review...

    Nu een aantal dagen met de nieuwe Buzz looper gespeeld te hebben moet ik wel melden dat het switchen tussen presets en- of on/off modus wel een soort hoorbare klik over mijn versterker geeft. Het is niet echt poppen maar eerder de interne relays schakeling die blijkbaar toch restsignaal achterlaat of toch niet snel genoeg schakelt of zoiets?? Het zal voor live gebruik absoluut niet storend zijn maar bij (live) studioopnames zou het kunnen storen. Als je bijvoorbeeld een delay aan hebt staan en je schakelt van solo naar clean wordt de klik door de delay wel wat aanweziger door de repeats van de delay.

    Dus mocht je deze looper willen aanschaffen houdt hier rekening mee! Ik vind het persoonlijk geen probleem maar wil je een absoluut stille schakelende looper hebben zal je toch verder moeten zoeken. Mijn G Lab looper bijvoorbeeld was compleet stil zonder klik of pop! Maar deze had maar 4 loops en was aanzienlijk duurder.

  2. #62

    Standaard

    FINAL UPDATE:

    De laatste twee weken stonden in het teken van diverse problemen met de Buzz Electronics looper pedaal!! Eerst viel regelmatig enkele LEDS uit waarna deze later weer aan gaan. Vandaag sneuvelde al één van de switches en dus ook één loop. Nadat ik de looper had opengemaakt lag er een bolletje soldeer in de behuizing. Blijkbaar dus een kapotte soldering en hoofdwaarschijnlijk de oorzaak van het LED en LOOP probleem. Ik ben er nu helemaal klaar mee. De looper gaat terug en ik krijg mijn geld terug. Eindconclusie is simpel, goedkoop is duurkoop!! Het heeft me veel geld gekost door aanschaf van extra kabels en pluggen om alles goed te kunnen aansluiten. Na twee weken al zoveel problemen te hebben ondervonden en veel contact gehad met de bouwer, en dan heb ik het niet over het feit dat deze looper niet geheel plopvrij is, ben ik klaar met deze (b)looper.

    Ik heb inmiddels een andere looper besteld. De Moen GEC9 welke misschien iets duurder is maar ik eigelijk al eerder had opgemerkt. 50 presets mogelijk en kan 9 loops kwijt waarvan 6 in serie en 3 als losse loops. Ook te gebruiken als amp switcher. Qua formaat aardig compact. Ik ben benieuwd!

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Zonde dat de BE looper niet naar je zin was. Kun je met de Moen ook presets en bijschakelen combineren, of alleen presets? En wat kost die eigenlijk?

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Jammer van dit gebeuren en vooral van al het werk wat er dan in zit, om alles weer netjes te maken door de goede kabeltjes te gebruiken. Ben benieuwd naar de volgende setup.

    Die Moen ziet er wel chique uit, echt een niveau hoger zo te zien (gas...).
    You can't be a vet. You rock too much.

  5. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    Zonde dat de BE looper niet naar je zin was. Kun je met de Moen ook presets en bijschakelen combineren, of alleen presets? En wat kost die eigenlijk?
    Alleen presets. Maar je hebt daarintegen wel 42 presets meer dan de Buzz looper. En wat ik erover heb gelezen en op youtube heb gezien geen plop problemen wat ik toch wel erg prettig vind. De Moen GEC9 kost 285 euro als je deze uit Duitsland haalt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Jammer van dit gebeuren en vooral van al het werk wat er dan in zit, om alles weer netjes te maken door de goede kabeltjes te gebruiken. Ben benieuwd naar de volgende setup.

    Die Moen ziet er wel chique uit, echt een niveau hoger zo te zien (gas...).
    Ik baal echt enorm en dat heb ik de bouwer ook wel laten weten. Gelukkig zullen een hoop kabeltjes weer makkelijk her te gebruiken zijn maar er zullen een hoop aangepast moeten worden met nieuwe kabels.

    Voor de Buzz looper zat ik al op de Moen te gassen maar dacht met de Buzz goedkoper uit te zijn. Het is een dure les maar uiteindelijk zal mijn plank weer kunnen vlammen :-)

    Aankomende vrijdag nog wel een optreden met de Buzz looper (minus 1 loop :-) en dan zaterdag op de post retour!

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Altijd vervelend als een stuk gear niet bevalt.

    Zoals ik al aangaf heb ik een Musicomlab EFXII, maar omdat die het eigenlijk niet doet zoals ik graag zou willen, i.c.m. mijn Strymon Timeline, had ik hem niet in gebruik de laatste tijd.
    Afgelopen week heb ik de EFX weer in gebruik genomen(, mede doordat de Timeline terug is voor een garantie-geval), en ik merk toch ook dat zo'n ding toch eigenlijk alleen maar meer hoofdbrekens veroorzaakt. Aan de andere kant is het erg fijn als je van full blast over de top distortion in één klik terug kunt naar clean met chorus of whatever.
    Voorwaarde is dan wel dat je alle pedalen in de loop hebt staan, en in het geval van de Timeline raak ik dan de spillover feature kwijt, wat ik spijtig vind.
    Ik blijf het toch een dilemma vinden, en eigenlijk ontkom je in een band, waarin je veel effecten gebruikt, niet aan een systeem zoals b.v. een Voodoo Lab Ground Control Pro i.c.m. een GCX Audio Switcher.
    Dat wordt echter direct weer zo'n mega-setup.

    Hopelijk bevalt voor jou de Moen wel goed. Succes.

  7. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Altijd vervelend als een stuk gear niet bevalt.

    Zoals ik al aangaf heb ik een Musicomlab EFXII, maar omdat die het eigenlijk niet doet zoals ik graag zou willen, i.c.m. mijn Strymon Timeline, had ik hem niet in gebruik de laatste tijd.
    Afgelopen week heb ik de EFX weer in gebruik genomen(, mede doordat de Timeline terug is voor een garantie-geval), en ik merk toch ook dat zo'n ding toch eigenlijk alleen maar meer hoofdbrekens veroorzaakt. Aan de andere kant is het erg fijn als je van full blast over de top distortion in één klik terug kunt naar clean met chorus of whatever.
    Voorwaarde is dan wel dat je alle pedalen in de loop hebt staan, en in het geval van de Timeline raak ik dan de spillover feature kwijt, wat ik spijtig vind.
    Ik blijf het toch een dilemma vinden, en eigenlijk ontkom je in een band, waarin je veel effecten gebruikt, niet aan een systeem zoals b.v. een Voodoo Lab Ground Control Pro i.c.m. een GCX Audio Switcher.
    Dat wordt echter direct weer zo'n mega-setup.

    Hopelijk bevalt voor jou de Moen wel goed. Succes.
    Vriend van me heeft de Musicomlab, en dit zijn wel het neusje van de zalm onder de loopers vind ik. Zelf heb ik geen midi schakeling nodig, hij schakelt er twee Line 6 M9 units mee. Één van de grootste voordelen van een looper imo is het behoud van je toon. Ik speel in mijn eigen werk band als enige gitarist en zoals je aangeeft schakelen van clean naar een overstuurd refrein of solo gaf soms wat problemen doordat ik zoveel pedalen moest schakelen dat dit het spel negatief beïnvloede. Ik heb zelf trouwens een Nova Delay met spillover, en deze heb ik dus niet in de loop staan maar schakel ik nog manual in of uit, zelfde reden als die van jou. Het is allemaal een kwestie van afwegingen en je persoonlijke setup. De Moen is niet veel groter dan de Buzz looper maar heeft wel net wat meer handige features en is niet duur in aanschaf. Ik ben ook erg benieuwd en zal ook hiervan uiteindelijk mijn ervaring delen :-)

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Persoonlijk heb ik geen problemen met het (voor mij niet hoorbare - te hard gespeeld in die 22 jaar?) 'plopje' van de Buzz. Misschien slaat daar de naam stiekem op?

    Wel is programmeerbaarheid een groot voordeel. Net wat je hebt, chorus en delay ineens aan. Vervolgens switch naar lead en wah in 1 shot. Ik kan/wil toch niet 285 neertellen. Kan het niet over mijn hart verkrijgen. Dan klik ik wel eens vaker. Juist ook de continue keuze bij repetities (en ook live) vind ik fijn. Ik wijzig mijn sounds nogal eens voor fun. Muziek maken blijf een dynamisch gebeuren.

    Heerlijk.
    You can't be a vet. You rock too much.

  9. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Persoonlijk heb ik geen problemen met het (voor mij niet hoorbare - te hard gespeeld in die 22 jaar?) 'plopje' van de Buzz. Misschien slaat daar de naam stiekem op?

    Wel is programmeerbaarheid een groot voordeel. Net wat je hebt, chorus en delay ineens aan. Vervolgens switch naar lead en wah in 1 shot. Ik kan/wil toch niet 285 neertellen. Kan het niet over mijn hart verkrijgen. Dan klik ik wel eens vaker. Juist ook de continue keuze bij repetities (en ook live) vind ik fijn. Ik wijzig mijn sounds nogal eens voor fun. Muziek maken blijf een dynamisch gebeuren.

    Heerlijk.
    Ik heb ook niet zoveel problemen met het 'plopje', alleen feit blijft dat ik hier voor de aanschaf specifiek naar had gevraagd en de verkoper aangaf dat dit geen probleem was. Achteraf blijkt dan dat de loops een hoorbare click geven, en in combinatie met schakelen van je amp kanaal een duidelijk plop geeft. De eerste dag was één LED al aan het sputteren en ga zo maar door. Het is een vriendelijke verkoper/bouwer maar als ik dan ook intern zie hoe de solderingen er eigelijk niet echt fraai bij staan en één soldering op onverklaarbare wijze simpelweg is afgebroken dan is voor mij de maat vol. De Moen kost zo'n 100 euro meer, maar als ik dan ook nu mijn 3 pedalen in mijn effects loop hier mee kan schakelen en de extra presets en ga zo maar door dan heb ik dat er graag voor over. Uiteindelijk heeft die Buzz looper mij veel meer gekost dan wat het waard is. En dan niet te spreken over de teleurstellingen en frustraties.

    Muziek maken is inderdaad en dynamisch gebeuren maar daar gaat een looper mij niet in beperken. Niet goed, geld terug en opzoek naar een 'betere' looper. Het is misschien jammer dat je geen manual loops met de Moen kan maken maar je kan ook niet alles hebben toch :-)

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Wat een domper zeg. Dat connecties falen is altijd mogelijk, maar het geeft te denken wanneer een schakelaar faalt. Goedkoop is duurkoop? Zeker voor de bouwer, die neemt ook de verzendkosten voor zijn rekening?
    Hoe dan ook, jammer.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top