Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 87 van 87
  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orangerocker Bekijk bericht
    The Lo Lands, ik zag dat jij ondertussen de upgrade naar de Boss ES-8 hebt gemaakt. Was dat omdat je ontevreden was met de GEC9 of omdat je MIDI nodig had? Zijn er nog meer zaken die ik moet weten over de GEC9? Alvast bedankt!
    Zeker niet ontevreden met de Moen!! Ik wilde inderdaad midi gaan gebruiken en vond de overige specs van de Boss ES-8 wel erg fijn. Switchen van de effect volgorde en de parallel schakel mogelijkheid e.d. Voor een eenvoudige maar degelijke looper is de Moen een zeer geschikte kandidaat hoewel er afgelopen jaren veel alternatieven en goedkopere loopers zijn bijgekomen.

  2. #82

    Standaard

    In de switcher van zowel Moen (GEC8jr) als One Controle (Camaeleo) kan je maar 1 pedaal in de send/return van de amp zetten.
    Mijn pedalen bord, 8 pedalen, zitten 4 in de send/return en 4 in de voorkant van de amp.
    Is het met zo'n ding dan niet nodig om time based pedalen in de send return te zetten? Hoe zit dat dan met zo'n switchter

  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    In de switcher van zowel Moen (GEC8jr) als One Controle (Camaeleo) kan je maar 1 pedaal in de send/return van de amp zetten.
    Mijn pedalen bord, 8 pedalen, zitten 4 in de send/return en 4 in de voorkant van de amp.
    Is het met zo'n ding dan niet nodig om time based pedalen in de send return te zetten? Hoe zit dat dan met zo'n switchter
    Ik heb me onlangs ook verdiept in deze apparaten. Het is niet 'nodig' om time based pedalen in de fx loop te zetten. Het kan natuurlijk wel zijn dat je ze daar mooier vind klinken. Die Moen GEC8 en One Control hebben inderdaad 1 loop die met de fx loop van je amp verbonden kan worden. Je kunt natuurlijk overwegen om meerdere pedalen in die ene loop te plaatsen, zodat deze allemaal in de fx loop van je amp komen.
    Als je echt al je time based effecten in apparte loops wilt op je looper switcher, dan zul je er een moeten nemen die meerdere losse loops heeft. Volgens mij kan de Moen GEC9 namelijk 3 loops in de fx loop van je amp plaatsen.
    Mijn eigen ervaring is echter, als je toch op een (zo goed als) cleane amp speelt, kan ik mn time based effecten net zo goed ook vóór de amp plaatsen.

    Toen ik naar deze systemen zat te kijken, kwam het er bij mij op neer dat de Moen GEC9 de ideale looper/switcher zou zijn voor mij. De One Control Chamaeleo leek me ook erg fijn, maar haalt het wat mij betreft nét niet bij de Moen GEC9.
    Ik heb zelf toch besloten om af te zien van zo'n looper switcher om 3 redenen:
    - Het is rete duur. Naast het apparaat zelf kun je ook nog allerlei kabeltjes enzo gaan bestellen.
    - Het neemt heel veel ruimte in beslag op je pedalboard, wat ik mij niet kan veroorloven bij mn kleine gigs. Ook zou mn pedalboard natuurlijk zwaarder worden en lastiger om mee te nemen.
    - Ik maak gebruik van zo'n 5 pedalen die in de loop zouden moeten. Dit vind ik niet genoeg om zo'n systeem voor aan te schaffen. Met 5 pedalen blijft het tapdansen toch redelijk beperkt.

  4. #84

    Standaard

    3 of 4 pedalen in één loop is geen optie. Ik heb eigenlijk nooit geëxperimenteerd met de time-based pedalen direct de amp in. Das misschien een goeie om dat wel eens te gaan doen.
    Verder zit ik wel een beetje vast aan de maat van de GEC8jr (of gelijksoortig) omdat een grote switch gewoon niet past in mijn kist en niet groter wil om dezelfde reden die je opnoemt. stof tot nadenken. thx

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Na mij nog wat beter te hebben verdiept in effect switchers zet ik die aankoop voorlopig even op een laag pitje. Met mijn setlist erbij gekeken hoeveel presets en banks ik nodig heb en als je de presets per bank logisch wilt instellen ben je uiteindelijk alsnog constant aan het schakelen, en je moet onthouden wat er in welke preset zit (wordt lastig bij 80 presets). Ook minder praktisch: een dergelijke schakelaar past niet om mijn pedalboard dus bij aanschaf moet ik ook gelijk mijn pedalboard upgraden.

    Wel handig om te weten als je naar de Moen GEC8 JR kijkt, de verbeterde tweede versie is uit. Hoewel het niet op hun website (of die van thomann oid staat) is de eerste versie met alleen een bank up switch al tien maanden niet meer in de productie en maken ze nu alleen nog maar de tweede versie (aldus Moen zelf). Deze heeft onder andere: 20 presets, een bank up én bank down schakelaar en master bypass (dus je hoeft geen lege preset te maken om de switcher te bypassen).

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orangerocker Bekijk bericht
    Na mij nog wat beter te hebben verdiept in effect switchers zet ik die aankoop voorlopig even op een laag pitje. Met mijn setlist erbij gekeken hoeveel presets en banks ik nodig heb en als je de presets per bank logisch wilt instellen ben je uiteindelijk alsnog constant aan het schakelen, en je moet onthouden wat er in welke preset zit (wordt lastig bij 80 presets).
    (Mede) daarom heb ik er zelf 1 gemaakt. In 1 nummer heb ik vaak meer dan 4 presets nodig, en als ik dan moeilijk moet gaan doen met bank up/down, dat gaat me niet lukken.

    Mijn looper heeft maar 5 foot switches, maar daar kan ik 14 presets mee kiezen zonder naar bank 2 of 3 te gaan.

    1-5: direct bereikbaar door 1x intrappen (groen).
    6-10: bereikbaar door 1-5 voor de 2e keer in te trappen (rood). Op 1 switch blijven trappen wisselt dus bijvoorbeeld tussen 2 en 7.
    11-14: twee switches tegelijkertijd intrappen (twee LEDs aan).

    Het geheel zit in een 1032L-behuizing, dus nog kleiner dan 99% van de fabrieksloopers.



    Het plan was altijd om er nog een paar meer te maken voor de verkoop, maar tijd.

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2002
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    754

    Standaard

    10 tekens en Mooi!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top