Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21

    Standaard

    ik wil ze splitten omdat er nu ook coilsplit op die gitaar zit.. en het altijd leuk is wat meer opties te hebben , meer niet ...
    Het belangrijkste blijft hoe de humbuckers klinken.
    Voor het "echte" single coil werk neem ik m'n strats wel.

    Orpheo : reden waarom ik twijfel : de 490T/490R set kan ik nu tweedehands vinden, komen nieuw van een les paul (hij vraagt 80 euro voor beide.. 60 moet wel lukken dan) Ze hebben ook al de cover (wat ik van plan was)
    De seymour duncan set kost al direct een heel pak meer (+-200 als ik met cover wil) want vind ze niet tweedehands en ik twijfel een beetje of de gitaar het wel waard is om zo een upgrade te doen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    ik heb wel es hele andere "reviews" van je gelezen, mr kameleon...
    klinkt een gesplitte normale humbucker dan zo goed als een "echte" single coil?

    ik heb ze nu ruim een jaar icm triple shots in mn les paul, voor mij niks anders meer...
    Dat was de eerste prail. Heb na die eerste ze nooit meer tof gevonden. Niks kameleon. Ontwikkeling.

    @ts. Doe wat je niet laten kan

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Dat was de eerste prail. Heb na die eerste ze nooit meer tof gevonden. Niks kameleon. Ontwikkeling.
    ontwikkeling????? ach rot toch op man, je weet zelf van gekkigheid en overdaad niet eens meer wat je mooi en lelijk vind...
    je geeft gewoon altijd teveel toe aan je GAS elke keer...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    ontwikkeling????? ach rot toch op man, je weet zelf van gekkigheid en overdaad niet eens meer wat je mooi en lelijk vind...
    je geeft gewoon altijd teveel toe aan je GAS elke keer...
    Bullshit. Als ik aan alle gas zou toegeven had ik allang die jvm gehad en 4x verpatst. Even helder kijken, kerel.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    je bent onverbeterlijk, hahahaha

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Ook nog een anti-stem voor de Duncan Jazz. Alles wat je mooi vind aan de typische neck-pup klank van een Les Paul (denk Slash), zit daar NIET in. Te hi-fi, scooped mids, vervelend 'jangly' hoog wat niet 'gelt' met de rest. Heb 'm ook in een Cort Viva Gold gehad (soort Ibanez S-serie concurrent), en ik was blij toen ie weg was en er een Duncan Distortion Neck voor terugkwam. Je zou denken dat die te lomp was vanwege de Distortion-nomenclatuur, maar dat viel reuze mee. Heerlijke pickup was dat.
    DiMarzio Air Norton vind ik alleen nog lekkerder; ligt al in 3 gitaren van me, en more to come waarschijnlijk.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Berichten
    1.435

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik de jazz in mijn Mayones beter vind klinken dan de distortion neck element in dezelfde gitaar.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

  8. #28

    Standaard

    Ik vind de JB altijd wel goed werken eigenlijk. zowel in mijn Les Paul Classic als in een jackson Soloist (alder body, maple neckthru) die ik vroeger had.

    kan wel aan de versterker liggen uiteraard.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Jb is ontwikkeld voor fenders. In n lp is t heel lastig. Kan echt ziek gaaf zijn maar ook n hel.

    Jazz.ouwe t top clone. Duncan gebruikt echter n polished full charge alnico5 ipv rough cast. Dat geeft m dat hifi karakter wat speeddemon ziek goed beschrijft. Prop er een alnico2 of 3 in en hij is als de alnico2pro maar dan wat helderder. Alnico8 is ook super voor meer power en dat cocked wahwah geluid.

    Rest 2 opmerkingen mbt de jazz. Hij is gemaakt om hifi clean te zijn om in n tele die tele hals tone te maken maar dan noiseless. Noiseless singlecoils had je toen nog niet.

    2. De jazz neck wordt het meest gebruikt in de hals wat de brugversie een beroerde reputatie geeft.zonde omdat de brug versie in de hals te gek zingt...

  10. #30

    Standaard

    zeg orpheo, wat vind je van custom custom in de brug en '59 in de neck ? soit 59 neck had je al aangeraden maar de custom custom ? wat is dat voor beest ?
    (btw tis voor op een cort m600)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top