Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik heb mijn advies gegeven. Kijk maar nasr rooker's topic (ik dacht rooker maar kan er naast zitten) hoe hij denkt over die set.
    49R0/498 kan je wel splitbaar maken.
    Rookers topic gelezen

    had een 490 setje gezien voor weinig geld, daarom dat ik ze overweeg.
    Verkoper zegt dat ze 2 conductor zijn. (stock uit les paul)
    Is dat gemakkelijk om ze te splitten ? Solderen kan ik wel of vraag ik dat aan een luthier...of moet je daar Orpheo voor zijn ?

    Maar belangrijker eigenenlijk : hoe slecht vind je de 490r en 490t (niet 498 by the way) ?
    De moeite als upgrade voor emg hz (stock op cort) of links laten liggen en direct voor de seymour duncans gaan ?

    Ah ja je zei me de strings te meten : waar juist ? boven de humbucker waarschijnlijk he ?

    Boven de humbucker : 52mm bovenaan
    Boven de humbucker : 53 mm onderaan

    (boven de brug was 55mm)

    Dus dat wordt trembucker.

    Moet ik de pots etc ook vervangen of is dat initieel niet nodig ?
    Laatst gewijzigd door anticlock; 1 november 2012 om 14:50 Reden: 490

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Vind t geen verkeerde set in de basis. Beetje modden en ze zijn te gek (andere magneet, half air mod).

    2 conductor is om te bouwen naar splitbaar. De meeste luthiers zijn goed met hout maar durven dit soort dingen niet aan. Tis niet moeilijk. Je moet t alleen durven.

    Pots: kan soms enorm helpen. Kan zelden kwaad

  3. #13

    Standaard

    beetje modden, I need a guitar tech !
    Met dat extra werk erbij waarmee ik geen ervaring heb ben ik dan toch geneigd om de eerste set die je aangeraden hebt eens te proberen
    Tenzij het echt gemakkelijk is, zal er eens naar googelen of ik dat terugvind.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    kom maar langs. doe 't wel. wat je doen moet is de tape los halen, de connectie tussen de 2 spoelen doorknippen, plastic afstrippen, draadje aan solderen zodat je dus gewoon de connectie terug hebt maar met een lange draad eraan, en dan krimpkous er omheen. thats it. en dan kan je coilsplitten. parallel gaat niet zo makkelijk als dit,maar 't kan wel hoor. de meeste techs wagen zich echt niet aan het modden van pickups.

  5. #15

    Standaard

    Thanks, dat is heel vriendelijk Zou wel super zijn maar t'is een eind rijden, 2,5 uur heen en 2,5 uur terug

    twijfel nog wat ik zou doen. 490T/490R setje of die seymour duncans.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anticlock Bekijk bericht
    Thanks, dat is heel vriendelijk Zou wel super zijn maar t'is een eind rijden, 2,5 uur heen en 2,5 uur terug

    twijfel nog wat ik zou doen. 490T/490R setje of die seymour duncans.
    ik zou voor de duncans gaan. de gibsons zijn goed, al een flinke stap omhoog, maar de duncans zijn iets waardevaster (kan je 2ehands weer voor plusminus 60E verkoper versus 'slechts' 30 voor de gibsons). en de tone is gewoon beter. imho. laat 't maar weten als ik ze erin moet zetten.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    als er perse gesplit moet worden, waarom dan geen P-rails?


  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    als er perse gesplit moet worden, waarom dan geen P-rails?

    omdat prails beroerd klinken? vlees noch vis? omdat ze gesplit tof zijn, maar bij lange na niet zo goed als een 'echte' p90 of strat of humbucker?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ik heb in 1 gitaar een Prail zitten en het is inderdaad in de 3 standen 3x net niet helemaal wat je wil. OMschrijven kan ik het niet echt, maar het had niet wat ik verwachtte.

    Kan een heel verhaal over `belletjes`, `ooomphh` en `glazig` etc gaan afsteken, maar dat snap ik zelf niet, en een ander waarschijnlijk ook niet.

    Ik vind het gewoon 3x niets.
    147-c Guitars

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    omdat prails beroerd klinken? vlees noch vis? omdat ze gesplit tof zijn, maar bij lange na niet zo goed als een 'echte' p90 of strat of humbucker?
    ik heb wel es hele andere "reviews" van je gelezen, mr kameleon...
    klinkt een gesplitte normale humbucker dan zo goed als een "echte" single coil?

    ik heb ze nu ruim een jaar icm triple shots in mn les paul, voor mij niks anders meer...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top