Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 32 van 32
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anticlock Bekijk bericht
    zeg orpheo, wat vind je van custom custom in de brug en '59 in de neck ? soit 59 neck had je al aangeraden maar de custom custom ? wat is dat voor beest ?
    (btw tis voor op een cort m600)
    Ben weliswaar Orph niet, maar heb wel ervaring met beide pups in een Les Paul;
    -Custom Custom (bridge)= minder output dan je zou verwachten; redelijk mid-geörienteerde tone, met ietwat gebrek aan laag, waarbij dat laag ook nogal 'sponzig' is; dwz beter geschikt voor classic rock dan loeistrakke metal.
    -'59 Neck=zeer dik en wollig. Wel lekkere output, maar ik vond 'm alles teveel dichtsmeren. Is in m'n Randy Rhoads Les Paul Custom vervangen door een GFS Vintage '59 Alnico PAF en die had die mooie balans tussen 'de Slash sound', maar met iets meer volheid en volume. Ik overweeg nog wel een Air Norton te testen in een Les Paul, aangezien die al heerlijk klinkt in 3 andere gitaren van me.

    Terzij; ik heb ooit een GrassRoots (ESP) Horizon superstrat gehad, waarvan de stock pups nergens naar klonken, totdat ik er een '59 Bridge en Little '59 (single-sized) neck pup ingooide. Die gitaar was waarschijnlijk niet van tophout, maar tot op heden ten dage is het de ENIGE gitaar waarmee ik een Marshall JCM900 bruikbaar en haast lekker heb kunnen laten klinken.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Custom custom is gemaakt voor strats met full maple necks en floyds om de brown sound te immiteren. In een lp is de algemene consensus, is de CC te dik.

    De 59neck is heel dik en boomy in t laag. Alnico4 mag maakt m oh zo gruwelijk goed. Poor mans antiquity.

    De 59bridge in de hals is weer een heel ander beestje. Strakker en gearticuleerder

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top