Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard Seymour duncan : humbucker

    Wil graag een seymour duncan set (jazz/jb) steken in m'n cort m600t (die heeft nu de standaard passieve EMG HZ OPEN COIL humbuckers)

    http://www.thomann.de/nl/seymour_duncan_sshjb_jazz_rodded_humbucker.htm?sid =7f5c807e617fd444d1fd41f5ab5f0b7e

    mijn cort heeft volgens de website een Wilkinson WVPC Tremolo Bridge, 54mm-55mm spacing.

    Wat ik me afvraag :
    - Moet ik dan de Trembucker (TB-4) steken in de brug ipv de humbucker (SH-4) of is dat niet nodig ?

    - kan je die in set ergens krijgen met chrome/nickel cover ? heeft dat invloed op de tone ?

    - tips ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Als je wilt dat de polepieces van de pickup precies onder de snaren liggen, dan neem je de trembucker.
    Maakt volgens de meeste mensen niet zo veel uit (Orpheo kan je daar vast meer over vertellen) qua geluid, dus het is meer optisch.
    Ze zijn allebei te krijgen met cover als ik het goed heb, word dan nickel of goud (geen chroom helaas).
    Over de vraag waar, tja...
    Plaatselijke gitaarboer eens proberen, bij Thomann kan ik ze iig niet zo 1,2,3 vinden.
    Laatst gewijzigd door Fiendish; 30 oktober 2012 om 14:28
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zo'n setje in mijn Les Paul zitten, en ben er heel erg tevreden over. De SH-4 heeft daarvoor een flink aantal jaren gebivakeerd in mijn Ibanez RG-570, en ook daarin deed hij zijn werk prima, ook al zitten de polepieces niet recht onder de snaren...
    coverband 'Alle 13 '

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yavin Bekijk bericht
    Ik heb zo'n setje in mijn Les Paul zitten, en ben er heel erg tevreden over. De SH-4 heeft daarvoor een flink aantal jaren gebivakeerd in mijn Ibanez RG-570, en ook daarin deed hij zijn werk prima, ook al zitten de polepieces niet recht onder de snaren...
    Ja ik had al gelezen dat sommigen dat niet nodig vinden dat die polepieces gelijk zitten, anderen zeggen dat het geluid wel iets meer 'open' is als dat wel zo is ... anderen zeggen dat de snaren tenminste boven de humbucker moeten zitten (niet erbuiten)

    Ik heb er geen ervaring mee Wil enkel maar een setje steken om mijn Cort nog meer tot leven te doen komen, de EMG HZ OC1/OC2 zijn zo slecht eigenlijk... maar wil toch eens iets anders en wat ervaring opdoen met humbuckers en wat tone chasen... GAS temperen...je kent het wel

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Het maakt niet veel uit want dat magneetveld loopt toch wel door. Meet even de afstand tussen de hoge en lage e. Meer dan 50mm? Trembucker. Minder? Normaal.

    Ze komen ook met kapjes. Trekt ietsjes hoog weg... Wat voor de jb en jazz niet verkeerd is aangezien ze ontworpen zijn voor 250k pots en je gitaar waarschijnlijk 500k heeft.

    Verder. Laat je niet te snel verleiden door die set. De ervaring heeft geleerd dat de jb heel erg hit en miss kan zijn en de jazz voor veel spelers te precies is:hij laat de fouten te goed horen. Zou eerder de pearly gates in de brug proppen en een '59 in de hals. Scheelt je grofweg 50 milliampere (uit mijn hoofd) maar dat wordt gecompenseerd door een tone die veel sneller 'lekker' is.

    De jb jazz kán in een keer goed zijn maar ik hoor onevenredig veel meer klachten over dit setje in les pauls dan andere pups.

  6. #6

    Standaard

    super, bedankt voor de info.
    ik denk dat het groter zal zijn dan 50mm maar ik meet deze avond eens.

    welke humbuckers... hahah iedereen zegt iets anders, maar die pearly gates en 59 set ook goede dingen van gelezen dus denk dat ik maar beter uw raad opvolg dan. Zoek iets dat gaat van blues tot schreeuwhard, speel meestal blues maar voor blues heb ik al andere gitaren ook dus mag wel iets zijn waarmee ik kan experimenteren voor wat scheurwerk.

    wat denk jij van de gibson pickups 490r en 490t ten opzichte van die pearly gates / 59 combo ?
    Laatst gewijzigd door anticlock; 31 oktober 2012 om 14:05 Reden: pearly ipv pealry :)

  7. #7

    Standaard

    mja stock 490 is geen optie, kan ze niet coil splitten

  8. #8

    Standaard

    http://www.seymourduncan.com/forum/s...d.php?t=212112

    http://www.thegearpage.net/board/arc.../t-823029.html

    blijkbaar is die combinatie wel meer omgekeerd gebruikt of ben ik mis ? (Pearly gates dus in de neck..)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb mijn advies gegeven. Kijk maar nasr rooker's topic (ik dacht rooker maar kan er naast zitten) hoe hij denkt over die set.

    490/498 kan je wel splitbaar maken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Tja, Orph is met enige regelmaat een arrogante kwast, maarre...
    Als het over Seymour Duncan gaat durf ik vrij blindelings op z'n advies af te gaan.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top