Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Hoe stereo input mono aansluiten

    Kan iemand uitleggen hoe ik deze stereo input http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=857 mono moet aansluiten.
    Het is voor in een elektrische gitaar, de reden is dat ik hier nog wat meer spulletjes nodig heb en als ik een aparte mono input ergens anders moet bestellen zit ik weer met de verzendkosten.
    Het moet ook zo'n model zijn omdat hier het gat in de gitaar op gebaseerd is.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.610

    Standaard

    Tip en ring ff opzoeken. Is toch niet heel erg ingewikkeld? Desnoods met een patchcabletje en dat op de ring en de tip meten, met aan de andere kant de lipjes van de input.
    147-c Guitars

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.713

    Standaard



    Je steekt je gitaarsnoer er in en meet met een multimetertje welke aansluiting correspondeert met de tip van de jackplug. Ik weet haast zeker dat dit het korte lipje zal zijn. De andere is voor de ring en die hoef je niet aan te sluiten. Je kunt dus deze bus gewoon gebruiken, de sleeve maakt voldoende contact en inwendig zal het contact van de ring van deze bus ook gewoon de sleeve van de jackplug raken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Aarding naar de buitenste, grote, waar je ook de draad mee klemt, en de andere aan de kleinste / kortste.

    De 2e kortste is voor het stereo signaal en de langste is voor de batterij !

    Check hier:

    Je kan ook doorklikken naar instructions en het pdf downloaden, als je wil !


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  5. #5

    Standaard

    Bedankt Stijn, precies wat ik zocht. Via Google kwam ik er niet achter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top