Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 24 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 231
  1. #81

    Standaard

    Ha, maar die nieuwe elco's zijn mooi zeg, superklein gelijk zes gekocht, iemand overigens nog een tip voor 32+32 uF voor in een AC30? Moeten in een klem passen.

  2. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    alleen de Sozo zijn 400 V en ik weet niet of dat voldoende is.
    Over het algemeen is het geen probleem. Zolang het gelijkspanningsverschil de 400V niet overschrijd is het sowieso geen probleem. De gelijkspaning op de anode van een voorversterkerbuisje is ook een stuk minder dan de aangesloten voedingsspaning. Er valt nog een spanning over de anodeweerstand. Ook bij de fasedraaier is het doorgaans geen probleem: laat er eens 300V op de anodes staan, dan is de verschilspaning met de roosters van de eindbuizen die bijvoorbeeld op -40 staan ingesteld nog maar 340V.

    Zoals altijd geld hier ook gewoon: meten is weten

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Mischien wat domme opmerking: op de LC zitten 2 16 ohm en 2 8 ohm speaker outputs , maar als je 2 16 ohm cabinets in de 16 ohm outputs prikt heb je een mismatch , of zie ik dit nou verkeerd?

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Mischien wat domme opmerking: op de LC zitten 2 16 ohm en 2 8 ohm speaker outputs , maar als je 2 16 ohm cabinets in de 16 ohm outputs prikt heb je een mismatch , of zie ik dit nou verkeerd?
    je ziet het juist, het is gewoon verwarrend
    op die twee 16 ohms outputs sluit je dus één 16 ohms cab aan
    twee 16 ohms cabs op de 8 ohms outputs of 1 8 ohms cab op 1 van die 2 outputs

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    je ziet het juist, het is gewoon verwarrend
    op die twee 16 ohms outputs sluit je dus één 16 ohms cab aan
    twee 16 ohms cabs op de 8 ohms outputs of 1 8 ohms cab op 1 van die 2 outputs
    Gelukkig , was mijn opmerking niet dom , maar ik kan mij voorstellen dat er regelmatig eentje is opgeblazen ,omdat er wel 2x16ohm op werden gezet.

    Nog een vraag dan maar : wat mij opviel is dat er geen caps/elco's op het bordje zitten ,maar aan de onderkant , heeft dit een reden?

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Mischien wat domme opmerking: op de LC zitten 2 16 ohm en 2 8 ohm speaker outputs , maar als je 2 16 ohm cabinets in de 16 ohm outputs prikt heb je een mismatch , of zie ik dit nou verkeerd?

    Die outputs staan voor iedere waarde parallel , en zorgen voor verwarring

    alleen de 16 Ohm en de 8 Ohm tap op de uitgangs-trafo waren aangesloten.

    De 4 X 12" boxen waren namelijk 16 Ohm ,....dus als je bijv 2 van deze boxen wilde aansluiten , dan moesten die aangesloten worden op de twee 8 Ohm outputs.

    Beter is het om de gepaarde outputs "16 Ohm totaal" en "8 Ohm totaal" te benoemen met plaklettertjes of een stickertje oid.

    Er zit bovendien nog een niet gebruikte 4 Ohm tap op die uitgangstrafo ,....en da's gangbaarder ! ,...die kun je dus beter gebruiken , zodat je een output van "8 ohm totaal" en "4 ohm totaal" hebt.

    Als de trafo niet origineel is , moet je 't even ( laten ) controleren m.b.v. een scoop , dummy-load en toongenerator ,
    ( indien er niks op die trafo staat aangegeven )

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    nou ,....ik dacht eerst effe een keuppie keuffie te zetten , om daarna m'n antwoord verder in te tikken ...

    nou zie ik dan dat ik als "mosterd na de maaltijd" met me antwoordje aan kwam kakken

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Gelukkig , was mijn opmerking niet dom , maar ik kan mij voorstellen dat er regelmatig eentje is opgeblazen ,omdat er wel 2x16ohm op werden gezet.

    Nog een vraag dan maar : wat mij opviel is dat er geen caps/elco's op het bordje zitten ,maar aan de onderkant , heeft dit een reden?
    Zou de reden niet weten, komt ook vaak voor bij oude Gibson-versterkers (onderdelen aan onderkant board). Ik doe het zelf liever niet maar ben er ook een paar keer niet aan ontkomen

    opblazen: zal op zich wel meevallen maar buizen worden wat meer belast (moeten harder werken)

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Deze heeft wel een 4 ohm tab , heeft de vorige eigenaar gemonteerd.
    Ik begreep eerst niet waarom de meeste caps en een een aantal weerstanden niet op het bord zitten ,maar direct op de buisvoeten en potmeters , maar de buisvoeten en potmeters zitten aan dezelfde kant van het bord als de pots , het zou anders een wirwar aaan draden worden.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Zo , het werk kan beginnen , de meeste onderdelen zijn binnen.

    Van de meeste weerstanden maar wat extra bestelt .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top