Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 24 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 231
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    silver mica ? ,....da's alleen van belang bij zend/ontvangers vanwege de stabiliteit .
    Voor "high-pass" over een potmetertje volstaat gewoon een keramisch low budget condensatortje ( dat wordt al sinds 't jaar kruik hiervoor gebruikt )
    Deze versterkers hebben bovendien 100 X niks met HiFi te maken ,... m.a.w. : Je hoort het verschil never ! ( zelfs niet al was 't meetbaar )
    WTF?????????????????????????????????????
    Een beetje uitgangstrafo in een goeie gitaaramp gaat net zo ver als een doorsnee hifi-amp (30kHz is bijvoorbeeld niet raar)
    vreemd genoeg resulteert dit meestal in een waremere klank dan met shit-trafo's die na 7kHz helemaal in elkaar donderen, waarvan mensen dan zeggen dat het ok is voor gitaar............heerlijk zo'n kraspiek bij 4kHz

    silvermica klinkt gewoon anders dan ceramisch, ik kijk zelf per ontwerp naar welk type op welke plek, de verschillen op sommige plekken zijn enorm, moet wel zeggen dat ik zelf ceramisch meestal (maar dus niet altijd) prefereer

    elko's"mee eens, rest is echt bullshit

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Citaat uit topic van guitarnijboer:
    Verander de tegenkoppelweerstand van 100K naar 27K. De versterker wordt nu meer tegengekoppeld wat resulteert in minder laag en een stabielere versterker. Dit is in dit geval echt noodzakelijk.

    Dit topic gaat over een DEA100 , gaat dit ook op voor mijn DEA70?
    bij een 2xEL34 amp zou ik dan 18k op de 16 ohm tap gebruiken als bovenstaand uitging van 100W/16 ohm tap en dan een 27k weerstand

    vrij cleane poweramp dus maar dat hadden Marshalls als de JTM45 en sommige pre '68 100 Watters ook

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik heb ook nog even gekeken bij Ceriatone , die gebruiken voor die plek ook een 27K , maar soms zit hij dan op de 8 ohm tab ( bv JTM50).

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    WTF?????????????????????????????????????
    Een beetje uitgangstrafo in een goeie gitaaramp gaat net zo ver als een doorsnee hifi-amp (30kHz is bijvoorbeeld niet raar)
    vreemd genoeg resulteert dit meestal in een waremere klank dan met shit-trafo's die na 7kHz helemaal in elkaar donderen, waarvan mensen dan zeggen dat het ok is voor gitaar............heerlijk zo'n kraspiek bij 4kHz

    silvermica klinkt gewoon anders dan ceramisch, ik kijk zelf per ontwerp naar welk type op welke plek, de verschillen op sommige plekken zijn enorm, moet wel zeggen dat ik zelf ceramisch meestal (maar dus niet altijd) prefereer

    elko's"mee eens, rest is echt bullshit
    De "blinde-test" ! ,..... of 't te horen is door de gitarist ! ,...... ( ik weet 't resultaat al ,...want dat heb ik namelijk al 'ns gedaan )

    Zelfs een zwaar "mank lopende" ( a-symm uitgang-signaal door een defecte uitg trafo ) werd NIET gehoord door een voormalige gitarist uit een landelijke zeer bekende band .
    Een zelfde defect werd ook niet gehoord door een hifi-freak toen ie met een bakkie leut zat te genieten op de muziek van Waylon Jennings met "that's the way love goes" in m'n reparatie-hok
    ( en natuurlijk wees ik 'm op de noodzaak dat dat wel vervangen moest worden )

    Vroeger fopte ik ook wel eens zgn "audiofielen" (van die mensen die condensatortjes met gouwe lettertjes en ouwe bizar gevormde radio-lampies uit 't jaar "kruik" knuffelen en zo )
    ( overigens kunnen dezen het ook gewoon krijgen zo ze het willen hebben hoor ,....ieder z'n ding en bij-geloof )

    Laatst gewijzigd door 7ender; 8 november 2012 om 09:02

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ok , min of meer heb ik besloten wat ik er aan ga doen.
    Ik ga wat "mods"doen die hem doen lijken op een JTM 100 (pré-amp). Sommige van die mods zullen waarschijnlijk weinig of geen geluidsverschil opleveren ,maar nogmaals : ik heb hem toch open en baat het niet dan schaad het niet.

    1. spannigsdelers van 220k naar 68 K.
    2. Mengweerstanden van 470 K naar 270K met een cap over de weerstand van het leadkanaal (styroflex 500p).
    3. treblecondensator van 220 naar 270 pf. Bij de JTM is dit overigens 500 p.
    4. 500p cap over de 82K anode weerstand.
    5. tegenkoppel weerstand van 100K naar 18K
    6. Bij deze ben ik niet zeker , de bypascap over volumepot van het leadkanaal , deze is nu 100 p en zou je kunnen vervangen of schakelen met een 5NF , de JTM heeft de cap echter niet. Dus graag input.
    7. De midboost(?) mod.

    Verder gaat de PPIMV naar de achterkant en ga ik de pilotlamp vervangen , ook ga ik wat andere condensatoren plaatsen (vervangen dus)

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Kan ik de bleeder weerstand gewoon over de standbyswitch monteren. Ik zie dit Ceriatone .
    Gewoon op de elco's zelf: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...en-te-ontladen

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dus van de pluskant naar de aarde? Mooi . Jij hebt er een 220k 3w in , ik zie ze ook veel met 100k , maakt dat veel verschil in werking?

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Dus van de pluskant naar de aarde? Mooi . Jij hebt er een 220k 3w in , ik zie ze ook veel met 100k , maakt dat veel verschil in werking?
    Duurt langer om te ontladen, maar geeft ook minder belasting als hij in bedrijf is ...

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Speul'n Hendriks, gewoon speul'n! Al dat gesoldeer enzo is nergens goed voor!
    Man man man, wat een termen in dit topic. Rauzen met die bak!!!! Alles op tien en met een krulsnoer!!!!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Speul'n Hendriks, gewoon speul'n! Al dat gesoldeer enzo is nergens goed voor!
    Man man man, wat een termen in dit topic. Rauzen met die bak!!!! Alles op tien en met een krulsnoer!!!!!!
    , speuln is leuk , maar solderen ook.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top