Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 37 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 365
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard Jackson Kelly Revamp

    Hey, daar ben ik weer eens De herfst is begonnen, ik speel weer wat meer en heb wel zin in een winterproject. Vorig jaar heb ik de all-black Les Paul in elkaar gedraaid, op basis van een al bestaande en body/hals waar ik alleen alle hardware op heb moeten monteren.

    Nu wil ik een stapje moeilijker en heb voor een heeel leuk bedragje een leuk projectje aangeschaft: een Jackson Kelly met een losse hals, mist de top en heeft lichte schade. de body is nog een tijdje gebruikt en is daarvoor met een spuitbusje goud gespoten, zag er niet uit! Vandaag binnengekregen en gelijk even aan het schuren geslagen om te kijken wat eronder zit. Een mooie Indian Cedro body! heerlijk ruikend en klinkend hout

    er is echter een maar: een reparatie die is uitgevoerd in de linkerbovenhoek geeft een onderbreking van het patroon zoals op de foto's te zien. nu zat daar oorspronkelijk dus een top overheen, nu niet meer. als ik de neck erop zet zie je ook een hoogteverschil van zon 5mm.

    nu heb ik dus de twijfel: de hiel van de neck aanpassen zodat deze op de body aansluit. en dan de body stainen en lakken. dan heb je een mooi dunne lichte plank, maar dan zie je nog wel dat andere stuk hout zitten.
    of
    een mooie maple top erop plakken en die stainen en lakken zodat de body op de neck aansluit..

    de foto's:

















  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ahhh, dxat is hem dus. Mooi man. Ik zou er een 5mm topje op plakken.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    weet je zeker dat er een top op was?, het lijkt me dat de neckpocket niet onder een hoek gefreesd is? Als dat het geval is zou het wel eens kunnen dat de nek verder uitsteekt om zo te kunnen compenseren met een TOM brug. of niet?
    no life without music

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    Praktisch zeker. De vorige eigenaar heeft er een mdf top afgehaald zegt ie. De neck die erbij zit is niet de originele 24 frets neck maar een goed passende 22 frets die hij er zelf nog op heeft gehad, met een TOM brug ja.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    lekker aan het schuren vanochtend :-) er komt een top op heb ik besloten, mooi gestreept esdoorn. Dat geeft mij weer de kans een en ander zelf te maken/doen. zoals de gaten voor de pickups e.d... hoe krijg ik die op de goeie plek? de gaten voor de brug snap ik nog wel, die moeten nl op een andere plek komen ivm kortere nek. maar de rest?

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    voorkant is al praktisch kaal, zitten wat nare stickerresten op maar dat komt goed. achterkant is ook al een eind maar daar zit meer schade..



  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da Liks Bekijk bericht
    lekker aan het schuren vanochtend :-) er komt een top op heb ik besloten, mooi gestreept esdoorn. Dat geeft mij weer de kans een en ander zelf te maken/doen. zoals de gaten voor de pickups e.d... hoe krijg ik die op de goeie plek? de gaten voor de brug snap ik nog wel, die moeten nl op een andere plek komen ivm kortere nek. maar de rest?
    Ze moeten op de dezelfde plek komen? Top erop, gaatje in de top in het midden van de pickup-ruimte, gat moet groot genoeg zijn om een freesbitje door te steken. Kopieerfrees met een volglager aan de onderkant en frezen maar. Je bitje volgt dan netjes de ruimtes in de body.
    Laatst gewijzigd door Daan Muller; 27 oktober 2012 om 18:54

  9. #9

    Standaard

    Weer lekker bezig, Lex...!
    Ben benieuwd hoe het gaat worden...
    coverband 'Alle 13 '

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan Muller Bekijk bericht
    Ze moeten op de dezelfde plek komen? Top erop, gaatje in de top in het midden van de pickup-ruimte, gat moet groot genoeg zijn om een freesbitje door te steken. Kopieerfrees met een volglager aan de onderkant en frezen maar. Je bitje volgt dan netjes de ruimtes in de body.
    kopieerfrees heb ik geen beschikking over. ik kan ook een dremeltje gebruiken en dan rustig aan?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top