Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Zoom G3

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard Zoom G3

    Heb sinds een paar weken een Zoom G3, meestal gebruik ik mijn AxeFX maar is stiekem toch een hoop gesjouw en zocht iets simpeler voor de repetities (heb er meestal 2 per week en dan ben sjouwen snel zat). Ben begonnen met een pedal board maar dat liep ook als snel uit de hand, OCD, RIOT, Flashback, verschillende Hardwire pedalen, etc. Daarnaast kon ik daarmee niet direct inpluggen in de PA was soms nodig is dus toch weer de AxeFx mee.

    Toen de Zoom G3 tegengekomen en ben verbaasd hoe goed dat ding is. Amp modelling is niet zo diep uiteraard als de AF maar zeker niet slecht en reageert erg goed op de volumeknop. Ik heb gisteren met 1 overstuurd geluid gespeeld en alleen met de volumepot op de gitaar de mate van vervorming aangepast. Van een licht randje tot solo geluid ging verbazingwekkend goed. Je kan 6 pedalen gebruiken per bank, dat is voor mij meer dan zat. Je kan er makkelijk mee opnemen. Solo oefen is ook ideaal, met de looper en drumcomputer neem je de backing op en dan kan je er makkelijk overheen soleren. Hij past makkelijk in je gitaartas en kost evenveel als twee pedalen. Aanrader!
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb er ook een. Ik sluit me aan bij Hugo's bevindingen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Ik heb er ook een. Ik sluit me aan bij Hugo's bevindingen.
    idem! prima apparaat voor het weinige geld
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

  4. #4

    Standaard

    Heel fijn om mee te oefenen met de koptelefoon, geeft mooie geluiden zonder hoog volume

  5. #5

    Standaard

    Ik heb hetzelfde probleem. Heb echt de perfecte sound thuis maar wil voor het oefenen gewoon niet teveel sjouwen. Vooral omdat ik ook nog eens toetsen erbij speel. Heb er dus een POD HD500 bij aangeschaft voor het gemak en speel dan over 2 monitoren die ik vroeger bij de Axe-Fx II gebruikte. Ik ben de POD HD echter nu alweer spuugzat. De cleane sounds zijn best goed maar de overstuurde sounds zijn soms net een wesp in een potje... Er zit gewoon te weinig definitie in en teveel fuzz. Het is natuurlijk ook niet eerlijk om dat met een Axe te vergelijken ;-)

    Ik zoek naast een goed clean eigenlijk alleen nog een paar goede lead-sounds (Custm Audio CAE of Soldano Sl100) met wat delay over de monitoren. Hoe verhoudt de Zoom G3 zich hiermee?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 10 december 2012 om 22:10

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Ik vind de geluiden bruikbaar, en speel meestal over een versterker die al in de oefenruimte staat en kan dan met behulp van de ruime keuze in overdrive/distortion best prima geluiden maken.

    Thuis gebruik ik de amp-modelling en vindt het niet tegenvallen, het heeft niet de diepte van de modelling van een axefx het is wat vlakker meer 2d. Blijft lastig geluid omschrijven.

    Je krijgt veel voor weinig maar of dat voldoende voor je is moet je zelf bepalen, klinkt afgezaagd maar denk dat je toch het beste zelf even moet proberen. Voordeel is dat het instellen van de geluiden erg simpel is dus je bent er zo achter of het wat voor je is.
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

  7. #7

    Standaard

    Ja het blijft moeilijk ;-) Voor dat geld mag je ook niet alles verwachten. Als de Kemper of Fractal Audio nou eens met een goedkopere floor versie uitkwamen dan wist ik het wel.

    Ik hoorde laatst van een mede forumlid die een Torpedo Live (amp + speaker simulator) gebruikte en dat zou ook een goede oplossing kunnen zijn. Ik heb nog een Soldano SP77 + GMajor liggen dus...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    ja daar heb ik ook naar gekeken maar vond het een prijzig kastje, ik ben benieuwd waar fractal mee gaat komen de komende maanden het is duidelijk dat ze iets nieuws aan maken zijn. Ik kan mij niet anders voorstellen dat het een floor PODHD achtig iets wordt maar dan met fractal modelling alleen iets meer uitgekleed. Ik zou nog even geduld hebben, winternamm is coming.
    N O U K Ξ D


    WWW.NOUKED.COM

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
    Ik zou nog even geduld hebben, winternamm is coming.
    Haha, klinkt als 'santa is coming'.

    Ik vind dat Theo niet mag zeuren, hij heeft thuis de mooiste sound die je maar kunt hebben, dus mag hij best een beetje bloeden op repetities.

    Gerechtigheid!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik hoorde laatst van een mede forumlid die een Torpedo Live (amp + speaker simulator) gebruikte en dat zou ook een goede oplossing kunnen zijn. Ik heb nog een Soldano SP77 + GMajor liggen dus...
    Als ik afga op de verhalen over de torpedo en op de laatste videos die ervan heb gezien, dan ging ik dat proberen. Alleen die gmajor he, moet je daar nog een keer door convertors. Is een intellifex dan een beter idee?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top