Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Squier VM P-bas bestellen bij Thomann

    Ik speel een aantal jaar elektrische gitaar en heb deze week Rocksmith gekocht voor de PC. Naast mijn tweewekelijkse lessen een leuk en verslavend spel om te doen. Rocksmith heeft echter ook de mogelijkheid om nummers met een basgitaar te spelen.

    Nu heb ik al een tijdje het idee om een basgitaar te gaan kopen. Omdat ik dan ook een basversterker zou moeten kopen, heb ik eerst besloten om dat maar te laten zitten. Met Rocksmith heb ik die versterker eerst in principe niet nodig, en kan ik toch ook een beetje bas leren spelen. Mocht het me heel erg bevallen, kan ik altijd later nog een versterker kopen.

    Ik ben dus van plan om een Squier VM P-bas te kopen. Veel goede verhalen over gehoord, en persoonlijk verkies ik het geluid en de looks van de P-bas boven de J-bas. Mijn lokale gitaarboeren hebben deze bas niet op voorraad en zijn sowieso niet de goedkoopsten, dus leek het me een idee om bij Thomann te bestellen. Veel goede verhalen gehoord, maar ik heb nog nooit eerder gitaren besteld via internet.

    Is dit een goed idee? Ik heb al gezien dat Alphenaar bijvoorbeeld een stukje goedkoper is (297 tegenover 309 euro), maar kan over Alphenaar niet veel zinnigs vinden op het internet.

  2. #2

    Standaard

    Ik bestel al jaren enorm veel bij Thomann. Qua winkel betreft kun je daar niet mee fout gaan Goede klantenservice en snelle levering, en vaak ook (een van) de goedkoopste. Alphenaar ken ik niet, maar kan best dat dat gewoon goed is, geen idee.

    Wat betreft de gitaar. Ikzelf ben ook gitarist maar heb ook één bass, en dat is de Jazz variant van degene waar jij het over hebt. Allebei zijn het zeer goede bassen voor het geld als je het mij vraagt. Echter raad ik je toch aan om een keer een aantal basgitaren in de handen te nemen, want dan kun je veel beter beoordelen.

    De laatste keer dat ik bij Feedback was hadden ze hem daar gewoon staan, dus mocht je in de buurt wonen van een Feedback, dan zou ik gewoon proberen daar een keer naartoe te gaan (ik zou wel eff bellen of ze hem idd hebben).

    Groeten!

  3. #3

    Standaard

    Ik heb me bedacht, en ben toch maar even naar de lokale gitaarwinkel gelopen. Ik was eigenlijk van plan om niet meer dan 300 euro uit te geven, maar dat is uiteindelijk toch ietsje meer geworden. Nu trotse eigenaar van een Squier Classic Vibe '60s Jazz Bass. Hals voldeed me toch beter dan de P-Bass en hij klonk sowieso al een stuk beter dan de andere bassen die in de winkel hingen, dus de knoop was vrij snel doorgehakt.

  4. #4

    Standaard

    Gaaf!!
    Heb je foto's?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matthijs24 Bekijk bericht
    Moeilijk he, google......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top