Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Bedel gitaar? Linkshandige rode strat

    Na tevergeefs gezocht te hebben naar een rode linkshandige stratocaster zoals Mark knopfler (http://www.fender.com/en-NL/products...r-stratocaster), wil ik nu een soort bedel gitaar maken.

    Hij moet er zo uit gaan komen te zien (maar dan natuurlijk linkshandig):


    Het idee is dus in plaats van een paar sokken of een ander cadeau telkens een onderdeel van de gitaar te vragen.
    Om een gitaar te hebben die bestaat uit onderdelen geleverd door allerlei vrienden en familie lijkt me echt geweldig.
    Ik ken wel iemand die het hele handeltje in elkaar kan zetten.
    Maar omdat ik nogal een leek ben op het gebied van gitaarbouw heb ik wat vragen.

    Kan iemand een lijst geven met wat er allemaal nodig is qua onderdelen (en is het uberhaubt haalbaar?)?

    Ik wil de specs het liefst zo dicht mogelijk bij die Mark Knopfler Signature strat houden.

    Alvast bedankt!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Sorry hoor, maar een heel klein beetje eigen inzet mag je toch wel tonen. Er zijn duizenden plekken op het internet waar je kan lezen en zien uit welke onderdelen een strat bestaat. Ik krijg in ieder geval niet de behoeft een heel verhaal voor je te tikken.

    succes
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik wel:
    Rosewood hals te krijgen bij oa warmoth inclusief 6505 jumbo frets met 9,5 inch radius.
    Kluson vintage brug en stemmechaniekem
    Callaham stalen blok plus veren
    Alder body te verkrijgen bij oa warmoth
    Pickups naar keuze, ik zou fender cs 69ers nemen
    Resterende electronica zoals knoppen en switches te krikgen bij oa thomann, leveren volgens mij ook slagplaten met complete electronica.
    Alles bijmekaar moet je voor 750 euro wel klaar kunnen zijn!

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    14 maart 2007
    Locatie
    Borne-Amsterdam
    Berichten
    36

    Standaard

    haha, op zich wel een vet idee, misschien is een voor een appel en een ei ook wel een leuk idee onder gitaarbouwers zelf ofzo, ik heb nog een brug voor een stel stemmechanieken (als voorbeeld). Zal regeltechnisch wel niet mogelijk zijn.

    Maar veel succes ermee, ik hoop dat je vrienden en familie in hun buideltje willen tasten. Misschien kun je in de tussentijd een bekertje neerzetten waar jij en evt andere mensen die langs komen eens wat van die kleine muntjes uit hun portemonnee kunnen ingooien, scheelt weer wat voor als je nog iets mist.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Gewoon op de fender-site een beetje verder kijken dan je neus lang is: Boodschappenlijstje
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #6

    Standaard

    Het leuke hier aan is, dat Mark zelf ook linkshandig is, maar wel op een rechtshandige speelt, dus de beste tip is leer rechts spelen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    En ook de vuurkorf voor naderhand niet vergeten. Vorig jaar Knopfles in voorprogramma Bob Dylan. Gelukkig zat ik helemaal achteraan.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top