Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    vraagje Wat zijn de top-modellers?

    Ik heb zelf een Roland V-99 (met een GK-3 op mijn gitaar).

    Ik hoor veel goeie verhalen over de Axe FX II (hoewel de Ultra waarschijnlijk ook niet mis was).
    Soms hoor ik mensen over de Eleven Rack maar niet veel en de Line 6 HD Pro (in welke incarnatie dan ook)...
    Dit zijn ook gelijk de modellers die ik zo'n beetje ken...

    Ik vind zelf de V-99 soms slecht klinken: te veel hoog, hijgerig (ruis?) of te nep. Verder zijn de mogelijkheden van de V-99 enorm (dual guitar simulatie + amp simulate + effects).

    Ik vroeg me af wat bij jullie als top modeller door gaat?

    Ben benieuwd...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #2

    Standaard

    Fractal en Kemper zijn op dit moment de 'leading' brands. Genoeg info over beiden te vinden hier!
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Fractal en Kemper zijn op dit moment de 'leading' brands. Genoeg info over beiden te vinden hier!
    volledig mee eens!
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Dank.

    Kemper kende ik nog niet. Wat ik ervan begrijp is het een soort sampler, waarmee je het geluid (de karakteristiek) van een (eigen) amp kan opnemen en opslaan om daar vervolgens weer presets mee te maken...? Klinkt heel advanced maar is niet wat ik zoek. Ook zie ik dat er nog geen 19" versie van is..?

    Mijn Roland V-99 heeft gitaar simulatie. Je kan het geluid van een aantal type gitaren nabootsen. Accoustisch, citar, bass, LP, ST en synth (en nog een paar). Ik geloof niet dat er andere modellers zijn die dat ook kunnen, klopt dat?

    Thanx.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5

    Standaard

    Er zijn manieren om dat met een Axe-FX te doen, zeker de synths. Line 6 heeft ook een aantal modellers gemaakt met synth en acoustische geluiden. De reden dat de meeste modellers het niet hebben is omdat het modellen van gitaren met de huidige technologie weinig voorstelt, zoals je misschien met je Roland gemerkt hebt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Dank.

    Mijn Roland V-99 heeft gitaar simulatie. Je kan het geluid van een aantal type gitaren nabootsen. Accoustisch, citar, bass, LP, ST en synth (en nog een paar). Ik geloof niet dat er andere modellers zijn die dat ook kunnen, klopt dat?

    Thanx.
    Line6 Variax
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Line 6 Pod XT live heeft amp en cabsimulators dus dat zou ook voor jou kunnen werken !

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Line 6 Pod XT live heeft amp en cabsimulators dus dat zou ook voor jou kunnen werken !
    Hij vraagt naar topmodellers he
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Hij vraagt naar topmodellers he
    Topmodellers, dan moet je toch denken aan de axe-fx en de kemper profiling amp ! Deze 2 komen nog het dichtste in de buurt van het geluid van de feel van the real deal ! Al vind ik ze zwaar overpriced. Kan je beter ff een jaartje of 5 wachten tot die hype ook weer over is en dan kosten ze een schijntje. Zie je aan al die line 6 spullen ook.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Maar over 5 jaar is er weer wat nieuws wat dan nog beter is met quad processors en simulatie voor zelfs de gitaarkabels en de ruimte waarin je (virtueel) staat, Dan wil je natuurlijk weer het nieuwe spele dingetje hebben.

    Als ik zie wat een 2e hands Axe FX Ultra nu moet kosten (rond de 1500,=), denk ik niet dat de prijs heel erg naar beneden zal gaan...

    Hoewel Line 6 misschien niet in de top 2 staat (wel in de top 5 neem ik aan) vind ik de variax toch ook wel een intrigerend idee. Ik snap alleen niet waarom je er een speciale gitaar voor moet hebben? Wat dat betreft vind ik het Roland systeem dan wel weer makkelijker (divided pickup).
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top