Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 81
  1. #31

    Standaard

    Hee Rizz? Helemaal niets mis mee, toch?

    Veel plezier toegewenst man,

    Knarph (Narf)

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    Jeffrey moet alles nog leren. Dus ook stemmen. Maar als ik het filmpje bekijk en beluister dan kan ik niet anders concluderen dan dat zijn bas slecht geïntoneerd is. Gefrette tonen klinken tamelijk zuiver rond de vijfde positie, maar zo gauw hij een losse snaar aanslaat zijn ze vals. Dat heeft deels te maken met de beroerde techniek van Jeffrey, maar wordt door het grootste deel veroorzaakt door de afstelling van de brug.

    Hoi Basvarken.
    (Ik kan mezelf maar niet aan het gevoel onttrekken dat ik je nu grof beledig. Maar ja, das jouw probleem denk ik.)

    Jij stelt dat het verschil in klank tussen een losse en op een fret aangeslagen snaar veroorzaakt wordt door een slecht afgestelde 'brug'?
    Maar bedoel je niet de 'kam'? Op de hals? Want of je een snaar nu los of op een fret aanslaat, de brug is hier geen factor. In tegenstelling tot de kam dus. (Aan een kam valt trouwens ook bitter weinig te 'stellen' omdat daar soms óók nog een fret tegenaan ligt...)

    Sorry als ik ernaast zit..

    Knarph
    Laatst gewijzigd door knarph.nl; 25 oktober 2012 om 22:56

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    intonatie regel je op de brug. brugzadel naar voor/achter om octaafzuiverheid te bereiken.. De afstelling van Jeffreys gitaar in niet goed..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #34

    Standaard

    Knarph je beledigt me niet. Want je zit er naast.

    Als je niet weet wat intonatie is, ben je af in dit topic.
    Ga terug naar Start. Je ontvangt geen 50 euro.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    intonatie regel je op de brug. brugzadel naar voor/achter om octaafzuiverheid te bereiken.. De afstelling van Jeffreys gitaar in niet goed..
    You don't get the point.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basvarken Bekijk bericht
    Knarph je beledigt me niet. Want je zit er naast.

    Als je niet weet wat intonatie is, ben je af in dit topic.
    Ga terug naar Start. Je ontvangt geen 50 euro.
    Leg me aan de hand van mijn eigen woorden alsjeblieft uit wáár ik fout ga i.p.v. alleen maar váststellen dat het zo is...

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    wel, stel: de brug is een klein percentage van de volledige snaarlengte fout afgesteld, hoe korter je de snaar maakt (hogere fretposities) hoe hoger het foutpercentage> hoe valser de noot klinkt.
    no life without music

  8. #38

    Standaard

    Verdomme, jongens. Gaan we intonatie uitleggen aan TS of moeten we eerst elkaar het nog gaan uitleggen /!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Maar dit is andersom.. Als de snaar goed gestemd staat, zou hij open goed moeten klinken en gefret vals. onafhankelijk van de intonatie kan je 27 meter snaar nog steeds zuiver in een noot stemmen.. Bedoel je dat soms? Maar goed, het houdt in het verhaal van Basvarken nog steeds in dat de gitaar niet goed geintoneerd is..

    Maar de afstelling van de brug is wel degelijk een factor, want zie mijn vorige post, of die van Pueblo
    Laatst gewijzigd door Rizz; 26 oktober 2012 om 00:09
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brewskie Bekijk bericht
    Verdomme, jongens. Gaan we intonatie uitleggen aan TS of moeten we eerst elkaar het nog gaan uitleggen /!
    Nou, als jij mij kunt uitleggen wat intonatie (klankkleur oftewel vingers) en stemming (vals spelen oftewel brug) met elkaar te maken hebben zou ik je dankbaar zijn.
    Als antwoord op jouw vraag: Ja. En hou anders je mond.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top