Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Ehh, een v30 heeft gigantisch agressief mid...
    Ik houd juist wel van veel mid, maar het moet mooi "rond" zijn en niet koud en agressief (zoals nu).
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Greenbacks hebben inderdaad gewoon flink wat mids maar dan weer anders als de V30's. V30's zijn behoorlijk agressief in de upper mids(de wel bekende bite) waar de greenbacks een stuk smoother zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastfolkert Bekijk bericht
    Ik houd juist wel van veel mid, maar het moet mooi "rond" zijn en niet koud en agressief (zoals nu).

    Fender ampje kopen dan maar?
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Fender ampje kopen of een kast met greenbacks aansluiten op die amp, wat afhankelijk van het merk cab misschien de goedkoopste een meest effectieve oplossing zal zijn. Een mooie 2x12 met greenbags of een mengeling met 1 V30 en 1 Greenback scoren lijkt mij ! Heb je best of both worlds zeg maar.

  5. #15

    Standaard

    Ik ken die de amp niet uit gebruikerservaring, maar de G12M70 is inderdaad in een open back een erg schreeuwerige speaker waar ik je beschrijving goed in herken. Inderdaad eens zoeken naar een andere speaker, mocht je dezelfde behuizing willen houden zou ik zelf eerder kijken naar een 65 type van Celestion dan een moderne greenback. Deze laatste knettert tegenwoordig heel lelijk in het hoog, zeker de eerste paar jaar bij nieuw kopen en gebruiken. Niet de heritage versie, maar de standaard (chinese) greenback dus. Het geheel wordt met een V30 zelfs nog relatief warmer gek genoeg.

    Sowieso wellicht een goede tip om een speaker of cab 2e hands te kopen, dan is de luidspreker wat ingespeeld en is de klank wat minder stijf/kartonnig dan dezelfde nieuwe speaker.

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Tweedehands is een G12 65 inderdaad een optie om het ronder te maken. Meer dan een M25. Vijf tientjes is wel erg krap als budget, maar wie weet.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    EQ pedaaltje? Als ik er mijn fenders mee voorzie van extra mids, waarom zou je op deze manier je mids er niet kunnen uitfilteren? Best een goedkope oplossing...

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Een andere speaker is écht iets heel anders dan een EQtje erbij en dat voor niet zo heel veel meer centen
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    nabij Antwerpen
    Berichten
    1.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Een andere speaker is écht iets heel anders dan een EQtje erbij en dat voor niet zo heel veel meer centen
    Hangt van de speaker af natuurlijk, een Jensen Blackbird bv zou hier goed werken (vol laag, mooi helder alnico hoog en beetje scooped, maar het prijskaartje...)

  10. #20

    Standaard

    Tja, waarom toch ook altijd die Celestions...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top