Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Overig is het juiste woord: baspedalen uit een orgel

    Aangezien dit forum toch nét wat veelzijdiger is gooi ik het hier maar eens neer.

    Ik heb pasgeleden een orgeltje (zo'n huiskamerding) op de kop getikt om er leuke dingen mee te doen. Het gaat mij alleen om de baspedalen die er op zitten, als ik die los kan krijgen kan ik 'm inzetten bij nummers waar ik geen bas kan spelen... jaja, ik heb weer eens een wild plan.

    Nou is het meeste niet zo moeilijk; een orgel is voornamelijk veel behuizing, veel lucht en een beetje elektronica. als ik alles compacter maak en de bovenste klavieren wegmik ben ik al een heel eind. Maar ik moet er ook wat mee kunnen uiteindelijk, dus zal er een lineout moeten komen in plaats van de speaker die er nu in zit. Wat is daarvoor de beste optie?

    Ik kan een jack input aan de speakerkabel maken... maar of dat ook de beste oplossing is? Lijkt me dat je dan met je output eventueel raar uitkomt. Er zit wel een volumepedaal bij en een apart 'bass pedal volume' maar dan nog vraag ik het maar even.... voordat ik brokken maak. Als het wel kan, ben ik snel klaar natuurlijk. Zo niet is het handig om te weten wat ik dan zou moeten doen. Thanks!
    Op de hoogte blijven? www.doudebock.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Zoals de meeste orgels, heb je een toongenerator en frequentie delers voor de tonen. Dat wordt meestal daarna versterkt to line nivo na wat klank filters. De rest gaat naar de eind versterker. De kunst is dus uitzoeken waar de ingang van die eindversterker zit en je hebt vrijwel zeker de lijn uitgang te pakken.
    Nico


  3. #3

    Standaard

    Ik hoop dat je geen toonwielhammond hebt gekocht, want die zitten wel goed vol vanbinnen. Wel een interessant plan trouwens
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychomantis Bekijk bericht
    Ik hoop dat je geen toonwielhammond hebt gekocht, want die zitten wel goed vol vanbinnen. Wel een interessant plan trouwens
    ....we hebben 'm met z'n tweeën de trap op getild. Ergo, geen Hammond Toonwielding. (helaas...)
    coverband 'Alle 13 '

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Foto of het is niet gebeurd.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #6

    Standaard

    prima:


    ...meer heb ik niet op feesboek gezet, dus hier moet 't maar even mee.
    Op de hoogte blijven? www.doudebock.nl

  7. #7

    Standaard

    Heel cool, ik heb een uitgang ontdekt! Zat een beetje verstopt Kan dus straffeloos de speaker wegmikken en een potmeter in de plaats van het volumepedaal gebruiken. Dan "alleen nog" het hele knoppenarsenaal choppen tot de power en drie toonswitches voor de baspedalen en het wordt al een stuk handelbaarder. Dan de printplaat ontdoen van alle overbodige aansluitingen (alles wat met de klavieren te maken heeft) en herplaatsen en we zijn een heel eind op weg.
    Op de hoogte blijven? www.doudebock.nl

  8. #8

    Standaard

    Leuk. Houd ons op de hoogte!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top