Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard 3 fender stratocaster pickips, maar welke is welke?

    Ja heel handig... Ik heb hier 3 pu's. Ik heb er één van 5,65 kOhm, een van 5,72 kOhm en eentje van 5,66kOhm. Ik zie optisch helaas verder niet echt verschil, dus ik vroeg me af is er nog een manier om er achter te komen welke origineel de neck / middle / brug PU was?
    De PU's komen trouwens uit een japanse fender van 1983

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik zou gewoon laagste output voor neck nemen, hoogste brug, er zit voor de rest geen speciale positie magic in

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    De verschillen zijn zo klein dat het volgens mij niet veel uitmaakt in welke volgorde je ze steekt.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Zit waarschijnlijk wel verschil in. Het middelste element is het element dat de twee andere aantrekt als je polen tegen polen probeert te drukken. De twee andere elementen, hals en brug zullen elkaar afstoten.
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 12 oktober 2012 om 22:37
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Aanvulling: als er verschil in draadlengte zit kan dat duiden op het brug of bhet halselement.
    147-c Guitars

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Wilnis
    Berichten
    806

    Standaard

    De draadlengte gaf inderdaad mooi aan welke waar heeft gezeten. Ik zal jouw verhaal nog even checken Tabula! Bedankt!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door savale Bekijk bericht
    De draadlengte gaf inderdaad mooi aan welke waar heeft gezeten. Ik zal jouw verhaal nog even checken Tabula! Bedankt!
    kan ook heel simpel met een kompasje. Je houdt het kompas erbij en bij twee van de elementen zal de wijzer er naartoe wijzen, of juist ervanaf. Het middelste element is het enige element dat de wijzer de andere kant op doet draaien.
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    Soms zie je ook aan de kleur van de draadjes welke het midden element is: daar zitten de kleuren andersom, zodat de spoel in de andere richting draait !


    s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

    stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    middelste element met pooltjes en winding omgedraaid is alleen bij rw/rp-sets of toeval als de elementjes uit verschillende sets komen
    (zelf meer liever heb van niet; geen reversed whatever gedoe en dan gewoon meer openheid, meer 3D en meer sustain)

    in dit geval lijkt mij klank/draadlengte het belangrijkste; gewoon proberen dus

    inpedantie hoeft niet altijd wat over output te zeggen; dat is namelijk van veel meer factoren afhankelijk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top