Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Andere gitaar kopen

  1. #1

    Standaard Andere gitaar kopen

    Ik heb nu nog een klassieke gitaar, maar ik wil eigenlijk graag een western gitaar, omdat ik dat geluid toch wel mooier vind als van een klassieke gitaar. Ik ben nog steeds niet echt heel goed met de gitaar, omdat ik lange tijd niet gespeeld heb. Is het echt zo dat van een western gitaar de hals smaller is als van een klassieke gitaar? Want ik heb vaak het idee dat mijn handen te klein zijn omdat het me niet altijd lukt en ik er niet goed bij kan! Maar nu wil ik dus een andere gaan kopen, maar ik wil er niet té veel voor betalen, dus wat is dan een goede gitaar?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flowerchild Bekijk bericht
    Is het echt zo dat van een western gitaar de hals smaller is als van een klassieke gitaar? Want ik heb vaak het idee dat mijn handen te klein zijn omdat het me niet altijd lukt en ik er niet goed bij kan! Maar nu wil ik dus een andere gaan kopen, maar ik wil er niet té veel voor betalen, dus wat is dan een goede gitaar?
    Beduidend smaller, het verschil kan oplopen tot 9 mm. Standaard is 43-45mm bij de topkam, tegen 50-52mm voor een klassieke. Er zijn wel westerngitaren die een topkam van 48mm hebben. Misschien heb je wat aan dit topic.

    Veel van het niet klinken van snaren valt terug te leiden naar techniek, plaatsen van vingers, stand van de frethand en zitpositie.

    Je schrijft er overigens niet bij hoeveel niet teveel is...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Ik wil er niet meer als 300 euro voor betalen, maar weet niet of er echt iets van goede kwaliteit is?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Je zou kunnen overwegen om 2e hands te proberen.. Er tsaan nu op marktplaats wel aardige gitaren: een Simon &Patrick Sp6 vanaf 200 euro, een epiphone masterbuilt, Een oude Yamaha Jumbo (altijd goed, yamaha).. Altijd even proberen, sound en feel van een gitaar zijn altijd peroonlijk..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  5. #5

    Standaard

    Ik ben een beetje rond aan het kijken op internet, zijn dit goede gitaren?
    http://www.vriese.nl/western-gitaar/yamaha-fg700-s/
    http://eilandmuziek.nl/gitaren/ibanez-v74ece.html
    Laatst gewijzigd door flowerchild; 10 oktober 2012 om 15:05

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    De Yamaha is prima kan ik je zeggen uit eigen ervaring. Prima gitaar en heel veel waar voor het geld.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Dan toch nog even een algemeen advies: Zorg dat je ze bespeelt en kies daaruit de beste.. Een gitaar via internet kopen is in mijn ogen not done, het scheelt vaak wel in prijs, maar de winkel doet ook nog een aankoopsetup naar jouw wensen, omdat veel gitaren af fabriek algemeen staan afgesteld. Niets zo demotiverend als een gitaar die slecht speelt!
    Daar komt bij dat geen gitaar hetzelfde is, dwz ze kunnen exemplarisch slecht zijn, maar ook exemplarisch goed! Koop daarom ook degene die je in je handen hebt gehad, als deze goed is...
    Laatst gewijzigd door Rizz; 10 oktober 2012 om 15:22
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #8

    Standaard

    Ik haak aan bij Rizz. Ben zelf onlangs begonnen met lessen en heb dus ook een western gitaar gekocht. Ga naar een goede winkel met veel merken in alle prijscategorieën. Probeer alles uit. Als je een gitaarleraar hebt, neem hem/ haar mee! Luister beiden naar de klank. Ik was zelf erg teleurgesteld over de Yamaha en de Fenders in die prijscategorie. Ik ben zelf puur op gehoor voor de Walden gevallen, mijn model was iets boven jouw budget.
    Walden Concorda CD640HS Limited Edition
    Hagstrom Viking met Vox VT40+

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2012
    Locatie
    Villers-Devant-Orval (BELGIË/BELGIQUE)
    Berichten
    9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flowerchild Bekijk bericht
    Ik heb nu nog een klassieke gitaar, maar ik wil eigenlijk graag een western gitaar, omdat ik dat geluid toch wel mooier vind als van een klassieke gitaar. Ik ben nog steeds niet echt heel goed met de gitaar, omdat ik lange tijd niet gespeeld heb. Is het echt zo dat van een western gitaar de hals smaller is als van een klassieke gitaar? Want ik heb vaak het idee dat mijn handen te klein zijn omdat het me niet altijd lukt en ik er niet goed bij kan! Maar nu wil ik dus een andere gaan kopen, maar ik wil er niet té veel voor betalen, dus wat is dan een goede gitaar?
    Heb een jaar geoefend op een goedkope klassieke gitaar en heb nu zeer recent een staalsnarige gekocht.
    Ik heb normale/"grote" handen en ook soms moeite om de acoorden te bereiken...maar dat hoort er bij en is gewoon een kwestie van stug blijven oefenen.
    De staalsnarige gitaar heeft inderdaad een veel smallere hals en de snaren staan dus ook veel dichter op elkaar als op de klassieke gitaar. Het voordeel voor mij is dat ik nu de posities op de snaren/fretten veel makkelijker kan bereiken, maar aan de andere kant lijken mijn vingers nu relatief "veel dikker" en heb ik nu soms weer meer moeite om naastliggende snaren niet ongewild te dempen.
    Ook dat zal gewoon een kwestie van wennen zijn en met veel oefenen over gaan.
    Mijn staalsnarige gitaar is een Yamaha F310P TBS (set van gitaar, hoes, reservesnaren en nog wat extra's) en gekocht bij www.thomann.de. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik ben erg tevreden over de prijs, snelle verzending en kwaliteit. Hoop dat je hier wat aan hebt op je zoektocht.
    Laatst gewijzigd door Bobke; 11 oktober 2012 om 10:58

  10. #10

    Standaard

    Is de yamaha apx500ii een goede gitaar?
    Ik heb deze gekocht, maar nu ben ik erachter gekomen dat hij versterkt moet worden? Dat lees ik op internet tenminste, maar kan het ook gewoon zonder?
    Laatst gewijzigd door flowerchild; 13 oktober 2012 om 16:34

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top