Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Berichten
    209
    Blog Entries
    1

    Cool single coil ombouwen tot humbucker

    Is het mogelijk? En hoe? Ik heb er geen verstand van, maar ik heb er een paar liggen, single coil, van die goedkope waar mee geexperimenteerd kan worden. De vraag is of het kan en of er een schema voor te vinden is?

    Groeten, Jos

  2. #2

    Standaard

    Een humbucker bestaat uit twee single coils die uit fase en in serie zijn geschakeld. Je soldeert de + van de ene aan de - van de andere.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Berichten
    209
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Bedankt, ik ga er mee experimenteren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Een humbucker bestaat uit twee single coils die uit fase en in serie zijn geschakeld. Je soldeert de + van de ene aan de - van de andere.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Je soldeert de + van de ene aan de - van de andere.

    Dan staan ze in fase!


    Ik heb er nooit mee geexperimenteerd maar de truc is dat de opgepikte noise in tegenfase op de uitgang komt te staan waardoor ze elkaar opheffen. Omdat dit ook voor het bedoelde gitaarsignaal het geval zou zijn wordt één van de magneetpolen omgedraaid waardoor het opgepikte signaal van de snaren weer in fase staat. Dit is naar mijn idee het principe van een humbucker, correct me if i'm wrong.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5

    Standaard

    Inderdaad Frans. In de meeste moderne Strats zit in het midden een reverse wound/reverse polarity element. Die kan je hiervoor nemen.

  6. #6