Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 17 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 163

Discussie: Topdrummers

  1. #31
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Is Jeff Porcaro al genoemd ? Die mis ik, op youtube staan vreselijk goeie instructie vids van de man, kippenvel die shuffles die hij erin gooit ! Grooved als een tiet !

    http://www.youtube.com/watch?v=-HB59qH9T-I een voorbeeldje !

    Waarom Phil Collins genoemd wordt snap ik niet. Geen bijzondere drummer imo.
    Phil Collins is helemaal geen slechte drummer, geen virtuoos maar hij heeft wel een hele trend veroorzaakt met zijn geluid. Gated reverb zat op ongeveer elk effectapparaat en dat heeft Phil op zijn geweten. We werden er na een tijdje doodziek van, maar het blijft een prestatie van de man, die ook nog een briljant producer bleek te zijn.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Kolere zeg... Een bandlid van de Foo Fighters noemen en dan niet Taylor Hawkins... Ga je even in de hoek je een end in de rondte staan te schamen man, verrekte koekwaus...
    Koekwaus ook echt. Hoe oud ben je? 14? Probeer het nog maar eens op het moment dat je ballen ingedaald zijn knul.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Simon Kirke (Free/Bad Company) : hij geeft geen klop te veel. Staat in schril contrast met tijdsgenoten als Ginger Baker, John Bonham en Keith Moon (raar dat die nog niet vernoemd is).
    Zigaboo van The Meters : als er iemand een groove kan neerleggen, is hij het wel
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #34
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Je hebt post 25 gemist, compleet met film van Keith Moon.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Kun je me uitleggen wat je dan zo goed vindt aan die man? Ik hoop niet dat je erg kwaad op me wordt, maar ik vind hem niets bizonders.
    Even verder kijken dan enkel dat filmpje. Ik had dat trouwens gepost als reactie van de opmerking dat een goeie drummer vooral goed moet zijn in ' keep time' . Maar goed, smaken verschillen, maar met Purdie ben ik wel in goed gezelschap denk ik :

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bernard_Purdie

    Blij dat men Joe Morello hier kent. Wat ik ook sterk vind aan die man is zijn werk met de ' borstels'.
    En als we het over Jazz drummers hebben : Elvin Jones ( Wes Montgomery, John Coltrane, Miles Davis..dat zijn referenties, he )

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Phil Collins met die gated reverb sound, vreselijk irritant.
    Doe mij deze drummer dan maar:

    http://www.youtube.com/watch?v=KeGs7gFHCQ4 - Ian Paice, goeie rockdrummer en check Rosa's Cantina maar eens van Deep Purple, grooven kan hij ook !

    En als we het over sobere drummers hebben die geen slag teveel slaan, de drummer van Queen, Roger Taylor:

    http://www.youtube.com/watch?v=C9XMbi5kLgI - mooi nummer trouwens door hem zelf geschreven !

  7. #37

    Standaard

    Maar Phil Collins heeft wel op Another Green World van Brian Eno gedrumd. Een geniaal album, zonder gated reverb.


  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Kun je me uitleggen wat je dan zo goed vindt aan die man? Ik hoop niet dat je erg kwaad op me wordt, maar ik vind hem niets bizonders.
    Die man groovet als de spreekwoordelijke TIET.

    Dennis Chambers mocht het later ook proberen op die live cd, heeft ie verdienstelijk gedaan...

    HELD! speelt zwaar in de pocket!

    HELD! die alles kan!

    SUPERHERO!

    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 10 oktober 2012 om 12:14
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Koekwaus ook echt. Hoe oud ben je? 14? Probeer het nog maar eens op het moment dat je ballen ingedaald zijn knul.
    Ik was toch niet serieus man, hoe groot wide je de knipoog hebben. Knul zegt ie, doe bij die 14 nog even 20 jaar bij wil je.

    Ik meende het wel wat betreft Dave Grohl. Heeft wat leuke dingen gedaan hoor, maar echt een enorm goeie drummer vind ik 'm nu ook weer niet... Gewoon goed geschikt voor bepaalde stijlen, maar dat zijn er veel. Hij is alleen wel beroemd.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Vinnie werd ook al vernoemd. Meestal denkt men dan aan Jeff Beck, maar de man heeft wel meer pijlen op z'n boog, oa met Zappa, maar ook dit is niet mis :


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top