Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 24 EersteEerste ... 1321222324 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 232
  1. #221
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Is die iele klank op alle standen? Of is dat alleen in de combi-standen 2 en 4 of een van die 2?
    Dan zou het weleens een faseprobleem kunnen zijn bij het samen schakelen van 2 elementen en dan moet je afhankelijk van waar het iel klinkt een element ompolen (draadjes omdraaien of een magneet omdraaien, maar dat laatste is praktisch lastiger).
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #222
    Junior Member
    Geregistreerd
    30 april 2019
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    22

    Standaard

    Hoi,

    Dank voor je reactie. Ik kan dat niet zo goed beoordelen. Ik hoor wel verschil in toon als ik de standenschakelaar om zet. Het lijkt echter dat het geluid over het hele spectrum wat minder is dan de fabriek gitaar die ik heb. Vandaar de vraag om hulp bij het determineren van de problemen om tot de oorzaak van het of de problemen te komen. De volgende stap zou zijn om de problemen te herkennen en met hulp van een forumlid met meer deskundigheid deze op te lossen. Zodat het een gitaar kan worden om les mee te gaan nemen. Dat les nemen moet wel gaan gebeuren.
    Laatst gewijzigd door John43; 17 september 2019 om 19:59
    Groet, John.

  3. #223
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Hierbij dan,.. ik kan uitstekend afstellen, kleine problemen oplossen, pickups en/of potmeters vervangen. Heb veel ervaring.
    Woon in IJsselstein.
    Iedereen die hulp nodig heeft, kan bij mij terecht.
    Heb een bankje in mijn werkkamertje waar je onder genot van een biertje erop kunt wachten.
    Got a quarter in my pocket.

  4. #224
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Zelfde geldt voor mij, ik woon in wittevrouwen utrecht
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #225
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Driehuis
    Berichten
    1.060

    Standaard

    Heeft iemand toevallig een Stewmac Gripper wrench 1/8" te leen om een ietwat gare truss nut van een Fender Am. Std. Telecaster te verstellen?

    Hals heeft nu een te grote upbow en dus te hoge actie.

    Grtz Iwan

  6. #226
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Ludeco - Gitaar Service

    Oosterhesselen (Drenthe)

    Geen herfretten of spuitwerk.

  7. #227
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 september 2018
    Locatie
    Breda
    Berichten
    4

    Standaard

    Nog iemand in de buurt van breda die kan afstellen? (intonatie en action afstellen, en misschien een heel klein beetje fret werk maar daar ben ik niet zeker van)
    ik heb een Ibanez en een Epiphone die wel een opknap beurt kunnen gebruiken.
    het liefst iemand die ook een beetje kan uitleggen wat er gebeurt zodat ik er ook van kan leren, maar ook geen probleem als je het liever in de rust van je eigen huis/gitaar werkplek wil doen!
    Laatst gewijzigd door energydrank; 16 april 2022 om 11:36

  8. #228
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik ben bang dat mijn oudste gitaar toch naar Patrick Koopmans toe moet. Misschien die zgn knife edges vervangen. Of misschien moet wel de hele tremolo vervangen worden. Mag ook wel na 15 jaar trouwe dienst. Balen dat ik geen gitaar technicus wat dichter bij ken die ik vertrouw met deze klus

  9. #229
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Is Hilversum te ver weg?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  10. #230
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank en zeker niet te ver weg, maar durf t niet aan. Heb echt iets van 10 tot 15 technici gehad, allemaal van oke tot ronduit slecht. Ik heb nu een wizzkid nodig, zeker voor tremolo. En als ie door Vai wordt uitgekozen... En ik heb één keer wat laten doen door hem en dat was idd echt zo goed als men over hem praat. Ik neem gen risico door weer een ander te proberen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top