Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32

Discussie: Mastodon

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Weinig Mastodon liefhebbers hier kennelijk... Maar goed, ik heb het nieuwe album inmiddels redelijk grijs gedraaid. Ik heb erg moeten wennen, hoewel het gitaar- en drumwerk wel direct binnenkwam bij mij. Het was niet helemaal wat ik er van verwacht had, maar nadat ik dat heb los gelaten kan ik niet anders dan concluderen dat dit weer echt een meesterwerk is. Er staan simpelweg geen zwakke nummers op, met voor mij de uitschieters 'Tread Lightly', 'Asleep In The Deep', 'Ember City' en 'Halloween'. De solo's van Brend Hinds zijn wat mij betreft ook het beste wat ik tot nu toe van hem gehoord heb, echt smullen!

    Hoor het voor jezelf, hoewel ik iedereen kan aanraden dit album gewoon te kopen vanwege de sublieme productie. Beetje dure cd, dat wel. Ik denk dat er voor de niet-metalfans (ben ik ook niet) ook genoeg leuks te horen is op dit album:

    Laatst gewijzigd door Brum; 17 juli 2014 om 13:33

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik vind het de beste plaat tot nu toe.

    Overigens gewoon te koop voor 9,99euro bij www.wowhd.nl/ (en ze hebben geen verzendkosten).

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Da's inderdaad wel 'n bietje goeikoper dan wat ik er voor heb gegeven... (€19,99 bij Velvet, hier in de stad).

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik begin het de vaker ik 'm luister steeds meer eens te worden met arcane. Beste totaalpakket Masto als je het mij vraagt. Ondanks dat het geen concept-album is á la CtS, heeft het door het album heen een duidelijke opbouw. Met Asleep In The Deep als zweverige grens tussen de meer beukende eerste helft en de korrelige trippy tweede. De subtiele en minder subtiele verwijzingen naar andere liedjes/bands maken het voor mij af.

    Ik ben weer een tevreden fanboy.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik heb dit jaar weer genoten van Mastodon op Graspop!!! Vet geluid, perfect gespeeld en allemaal goed bij stem!

    Het nieuwe album heeft al een paar rondjes gemaakt bij mij ... en het "begint te komen", maar is er nog niet.

  6. #16

    Standaard

    Hmm, ik heb ze twee keer live gezien dit jaar maar ze speelden vooral ouder werk. Album aangeschaft, misschien moet ik er even doorheen. Vooralsnog blijft mijn favoriet Blood Mountain ...

    Maar wat een toffe band.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Ondanks dat het geen concept-album is á la CtS, heeft het door het album heen een duidelijke opbouw.
    Dat kan best kloppen hoor, want het schijnt namelijk wel een concept album te zijn. Van geargods.net: 'It’s a concept album about our solar system’s star losing its shape again, so the band must once more revert it to something more circular'. Ik wist het ook niet hoor, maar las dit en deed me denken aan dit topic.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2008
    Locatie
    Frozen North
    Berichten
    248

    Standaard

    Once More 'Round the Sun is een stuk beter dan The Hunter mho. Crack the Skye is nog steeds het meesterwerk, het oude werk trekt me niet eigenlijk. Al zijn de nummers die ik van Blood Mountain heb gehoord goed, dus moet ik nog maar een kans geven. En ja, live zijn ze erg goed (op Graspop in ieder geval), beter dan wat ik heb gezien op YouTube.

  9. #19

    Standaard

    Vind de laatste 2 albums gewoon, crack the skye is wel een meesterwerk. Live laat de zang soms te wensen over.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Brent Hinds houdt niet zo van interviews geloof ik.



    Mastodon komt naar Den Haag, Paard Van Troje, anyone is going? Verbaasde me wel, ik dacht dat ze inmiddels wel op grotere podia stonden. Melkweg, of 013 of zo, dat had ik meer verwacht eigenlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top