Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Mastodon

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Mastodon

    Een herontdekking voor mij, ik heb het de laatste weken echt helemaal grijs gedraaid en dan met name de laatste twee albums. Ooit in een grijs verleden wel 's beluisterd, maar echt geweldig vond ik het toen niet. Gewoon leuk, meer niet. Maar m'n interesse werd laatst toch weer getriggerd door een bandmaat van me, die een t-shirt van hun aan had. Ik denk, toch maar weer 's beluisteren dan... Beetje gedownload en zo en begonnen met het laatste album, 'The Hunter'. Dat was dus goed raak en maak hier in huis m'n vriendin al twee week helemaal gek met Mastodon. Na verder herontdekken waren 'Crack The Skye' en 'The Hunter' voor mij de absolute winnaars, hoewel fans daar juist weer heel anders over denken, als ik zo links en rechts op internet lees.

    Ik ben sowieso fan van bands met twee gitaristen, die flink durven uit te pakken en daaraan is dan ook geen gebrek bij deze gasten. Naast een muur van enorm uitgeslepen gitaargeweld, gaat daar nog 's een drummer over, die ondanks een hele drukke stijl, met veel fills, de boel echt kneiterstrak bij elkaar houdt. Een pompende, dragende bas maakt het geheel voor mij echt helemaal compleet.

    Voor velen van jullie zal het weinig nieuws zijn, deze band, ze zijn ook niet bepaald onbekend, maar voor dus echt een herontdekking. De stijl is, zoals ik het op het internet lees, progressieve sludge metal. Het zal wel, die naambordjes, ik ben fan!

    'The Hunter' en 'Crack The Skye' staan in z'n geheel op YouTube, ik zal ze hier dan ook maar linken:

    http://www.youtube.com/watch?v=po7bmJv7nvU

    http://www.youtube.com/watch?v=N5RvgvvZrZg

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Crack The Skye vind ik een heel vet album, wel jammer dat ze live zo ontzettend tegenvielen.
    Als je van Mastodon houdt dan kan je zeker ook eens Isis checken met de albums Oceanic en Panopticon, hen heb ik ook live gezien en dat was heel indrukwekkend.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Isis ken ik inderdaad, maar een beetje hetzelfde als met Mastodon, in het verleden vond ik ze wel leuk, maar niet veel meer dan dat. Ga ik beluisteren, wie weet!

    Live zijn ze niet zo slecht toch? Oké, de zang is niet altijd geweldig live, maar wat ik er van gezien heb, ik vind het wel heel oke. Maat van me vond het in Tilburg ook helemaal top. Ik weet het niet hoor, moet ze nog live zien.

    Gooi d'r toch een live clippie tegenaan. M'n persoonlijke favorietje, Oblivion. Zit echt een geweldige solo in!


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik vond het gewoon heel slap live, totaal niet rocken, ze staan er allemaal maar als een paar zoutzakken bij, ook de sound liet ver te wensen over, slechte getriggerde drumsound en de gitaarsound zette niet echt door, daarbij is de zang inderdaad vreselijk.
    Nee, ik heb eerst Isis gezien en ik was daar al echt van onder de indruk, maar achteraf des te meer, Mastodon is naar mijn mening een van de minste Rockbands die ik ooit live heb gezien.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ah, oké. Ik had juist het idee dat het gitaargeluid wel goed zou zijn live, gezien het toch wel behoorlijke gearsluts zijn. Die bandmaat van me vond het ook juist een enorme belevenis, echt iets wat helemaal over je heen komt. Maar nogmaals, ik weet het niet, ik ken ze live verder alleen van een dvd en de clipjes op YouTube.

    Ik kan het alleen niet uitstaan dat ze een heel behoorlijk geluid uit een JCM800 krijgen, dat is mij dus echt nog nooit gelukt...

    Isis, komt nu binnenrollen btw, gelijk maar de complete discografie.

  6. #6

    Standaard

    Mastodon doet het op de festivals nooit bijzonder goed getuige de youtube filmpjes, ik heb ze een hele tijd terug eens in Den Bosch gezien en dat was wel een te gekke show. Ik ben dan ook meer fan van Remission en Leviathan.

    Crack the skye kan ik niet zo veel mee, het gaat nooit helemaal lekker los naar mijn gevoel.

    Grappig wat je zegt over de JCM 800, ik had precies dezelfde ervaring.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Het heeft me zelfs doen nadenken om misschien niet toch 's te kijken naar een... Ja, echt... Ik heb nu een Framus Dragon, echt een hele goeie versterker en ben er ook tevreden mee, maar toch mis ik wel 's dat iets wat meer transparante, wat ik, ondanks een zooi gain, wel in het geluid hoor van die Bill Kelliher en die gebruikt o.a. een 2203. Voordeel is dat je die tweedehands tegen spotprijzen op de kop kunt tikken en je bent er ook zo weer van af. Misschien een ruildealtje met iemand... Maar ik ben echt bang dat ik er spijt van ga krijgen... Plus dat een 2203 niet erg clean te krijgen is en ik heb zo nu en dan wel clean nodig.

    Dit geluid, de eerste noten, ik vind dat dus echt een te gek geluid:



    Voor de liefhebbers van het oudere werk:


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Zelf vind ik deze wel erg vet, van voor 'Crack The Skye' dus:



    Maar hier gingen ze al meer de progressieve kant op, dus dat telt niet.

    En hier nog eentje van het laatste album en dan houd ik er weer even mee op:

    Laatst gewijzigd door Brum; 9 oktober 2012 om 12:48

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vond deze net. Geen geweldige opname, maar wel een gaaf concert:


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Bumpje. Iemand het nieuwe album 'Once More 'Round The Sun' al gehoord? Ben 'm vandaag voor het eerst aan het beluisteren en weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. 'Crack The Skye' zullen ze wat mij betreft niet erg gauw meer overtreffen en da's wat mij betreft met dit album ook niet gelukt. Het geluid is wel erg goed, erg vet gitaargeluid! Het is alleen wel allemaal wat gelikt en heeft niet meer zo van die verrassende wendingen. Solo's zijn daarentegen wel erg oke, het beste wat ik tot nu toe van die Brent Hinds heb gehoord. Nou ja, bij gebrek aan iets anders momenteel ga ik 'm toch maar 's goed grijs draaien.

    Hier de eerste nieuwe clip trouwens:


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top