Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard Bedradingsschema kopzorgen

    Ik heb een Wilde L-609 en L-90 die ik in een gitaar zou willen proppen. De L-609 is een single-coil voiced humbucker met 3 conductordraadjes. De L-90 heeft er 5. Ik heb verder ter beschikking: een gewone vijfwegs schakelaar, een toon- en volumepot, beide 500kOhm. Eventueel - maar da's dan in uiterste nood - heb ik ook nog een push/push 250kOhm volumepot in een lade liggen.
    Ik heb al wat schema's en diagrammen gezocht op het wereldwijde web, maar niets gevonden dat écht bevredigend is, wellicht door de beperkingen van de gewone 5-weg schakelaar. Zijn er hier misschien elektronicagenieën die mij het één of ander kunnen distilleren? Ik zou het zelf doen, mocht niet zo'n prutser zijn op dat gebied, ondanks pogingen tot verdieping in de materie.

    Alvast bedankt.

    K.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik snap niet precies wat je wilt. De gewone 5 weg kan alleen maar parallele schakelingen aan.

    Over de kleurcodes.

    Groen en rood samen en aftapen. Blauw en zwart op aarde. Wit is signaal.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Ik zou graag alle 5 standen kunnen benutten. Maar door de onsplitbare singlecoil in humbuckerformaat en de gewone 5 weg lijkt me dat een haast onmogelijke opgave.
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top