Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2011
    Locatie
    randstad
    Berichten
    118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k1ngray Bekijk bericht
    Was ik er eindelijk uit dat ik de Martin wil, stuit ik op een tweedehands Blueridge br-163 voor ongeveer 500 euro(zonder element, wel evt in te bouwen voor 120,-). Wat nu wat nu?
    Ik ben eigenaar van 2 blueridge gitaren en ben dus niet zonder voorkeur. De 100 serie van blueridge is wel volledig massief in tegenstelling tot de martin. Verder blijft het een kwestie van smaak. Succes.

  2. #12

    Standaard

    Een BR-163 is voor EUR 500 echt veel meer gitaar dan een br-43 of een Martin X series. Maar uiteindelijk bepaal jij met je handen en je oren.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    De akoestische kwaliteit van de 'budget Martins' is niet te vergelijken met hun duurdere en bekende modellen, maar op het podium (en met name in een bandsituatie) komen ze behoorlijk goed uit de verf. Althans, in die zin dat het grote publiek het verschil met de duurde modellen amper hoort en dat je je niet zo druk hoeft te maken dat je voortdurend op je peperdure Martin met ingebouwd element hoeft te letten.

    Laat ik het anders zeggen; ik ken meerdere gitaristen die zo'n dure jongen bezitten, maar die op het podium altijd op hun goedkope Martin vertrouwen. En ik heb ze gehoord, ik heb er op gelet en ze wisten me altijd in positieve zin te verrassen.

    De andere twee ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top