Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Opinie gevraagd van de Martin 000X1AE

    Ik ben opzoek naar een nieuwe akoestische gitaar rond de 500 euro, en ben bij Tonika in Groningen
    de Martin 000X1AE tegengekomen, en vond hem zeer fijn spelen en klinken. Wat is jullie mening over deze gitaar?

    http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=OOO1xae

    Andere gitaren die ook nog een optie zijn:

    Blueridge BR-43
    Fender CD320ASCE
    Eastman AC220/AC222
    Laatst gewijzigd door k1ngray; 6 oktober 2012 om 20:31

  2. #2

    Standaard

    Ben niet zo weg van de 'goedkopere' Martins, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
    Zou zeker de Eastman proberen. In die prijsklasse zeker een aanrader.

    Wat veel belangrijker is dan mijn mening is hoe jij het vindt. Koop de gitaar die jij het mooist vindt klinken
    en het beste bespeelbaar is.

    Succes !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Thumbs up

    Ik vind die x series van Martin verre van slecht. Heb zelf een DX1 en ben er nog steeds heel tevreden mee

  4. #4

    Standaard

    Thanks voor jullie reacties.

    En wat vinden jullie van de Martin 001XAE in vergelijking tot de Blueridge br-43? Ik zag dat de zijbladen van de Martin gelamineerd zijn, en die van Blueridge van mahonie. Maakt dit veel uit?

    Ik wil btw wel graag een pre-amp in mijn gitaar

  5. #5

    Standaard

    Als je pre-amp wil, dan komt van jouw lijstje de Martin in beeld. De zij- en onderkant zijn dan wel van
    HPL, maar of dat te horen is, weet ik niet. Hangt er ook vanaf of de klank jou bevalt.
    Zou het gewoon in de winkel proberen en indien mogelijk vergelijken met andere electro-akoestische gitaren.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6

    Standaard

    Die BR-43 is ook gelamineerd. Alleen met mahonie :-)
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  7. #7

    Standaard

    Thanks voor de hulp. Denk dat ik er wel uit ben. Kon de Martin bijna niet wegleggen, dat lijkt mij een goed teken

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k1ngray Bekijk bericht
    Thanks voor de hulp. Denk dat ik er wel uit ben. Kon de Martin bijna niet wegleggen, dat lijkt mij een goed teken
    Ja, ik heb daar ook wel eens een goed klinkende van in mijn handen gehad.

  9. #9

    Standaard

    Was ik er eindelijk uit dat ik de Martin wil, stuit ik op een tweedehands Blueridge br-163 voor ongeveer 500 euro(zonder element, wel evt in te bouwen voor 120,-). Wat nu wat nu?

  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door k1ngray Bekijk bericht
    Was ik er eindelijk uit dat ik de Martin wil, stuit ik op een tweedehands Blueridge br-163 voor ongeveer 500 euro(zonder element, wel evt in te bouwen voor 120,-). Wat nu wat nu?
    Oei, dat is moeilijk zo te zeggen. Blueridge maakt ook goede gitaren, vaak gebaseerd op Martins. Die zou je echt allebei moeten testen om een beslissing te kunnen maken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top