Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard Fender CP-100 Parlor.

    Een hele tijd geleden heb ik een akoestische staalsnaar gehad, een Walden. Helaas kwam ik er na verloop van tijd achter dat wanneer ik zittend speelde de bloedsomloop afgekneld werd en mijn rechterhand koud en doof begon te worden. Omdat ik dus eigenlijk alleen maar zittend speel heb ik de gitaar verkocht en ben ik me meer op het elektrische werk gaan storten.
    Een paar jaar later kwam ik er achter dat er ook nog zoiets als parlor gitaren bestond en ik had het idee dat dit voor mij wel eens zou kunnen werken. Een gitaar met een wat kleinere body, geschikt voor mijn niet al te lange armen.
    Het mocht me niet al te veel geld kosten dus ben ik voor de goedkoopste gegaan die ik kon vinden (nieuw)

    Ik heb alle goed bedoelde adviezen in de wind geslagen en ben op mijn gehoor afgegaan en toen kwam ik net thuis met de fender cp100 parlor vintage sunburst.









    Ik weet dat er veel beter klinkende gitaren zijn en die heb ik ook wel vastgehad vandaag.
    Maar dan moest ik ook drie keer zoveel te besteden hebben gehad voor een akoestische en dan was het geen parlor...

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, als dat binnen jouw budget de best klinkende was heb je gewoon een goede keuze gemaakt. Bovendien kun je best verschillen per exemplaar hebben, dus soms heeft men ook wel eens een beter dan gemiddeld exemplaar te pakken, gefeliciteerd!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Ja, als dat binnen jouw budget de best klinkende was heb je gewoon een goede keuze gemaakt. Bovendien kun je best verschillen per exemplaar hebben, dus soms heeft men ook wel eens een beter dan gemiddeld exemplaar te pakken, gefeliciteerd!
    Thanks


    Ik ga niet beweren dat het een supergitaar is, dit is toch smaakafhankelijk. Ik vind hem leuk klinken en hij speelt redelijk licht voor wat ik van akoestische gitaren ken. Niet zo licht als m'n elektrische gitaren natuurlijk maar ik denk dat dit heel goed aan te wennen is.

    Dat fenders akoestisch niet zo sterk zijn zal best maar als je niet beter gewend bent

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    manufactured.. handgemaakt betekent dat toch?
    hij oogt in ieder geval goed

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, maar soms kan dat raar uitpakken. Ik gaf ooit eens anderhalf jaar gitarales, en af en toe kwamen er mensen langs met uiterst goedkope gitaren die toch nog bruikbaar waren. Het record was een of andere 40 euro kostende spaanse gitaar, die als vakantiegitaar best bruikbaar was. Intonatie was goed, en er zat nog een mi of meer acceptabel geluid in ook. Voor 40 euro vind ik dat ongelooflijk.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    manufactured.. handgemaakt betekent dat toch?
    hij oogt in ieder geval goed
    Ik denk dat de machines met de hans bediend worden.
    Hij ziet er iig goed uit, nog wel errug nieuw.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Ja, maar soms kan dat raar uitpakken. Ik gaf ooit eens anderhalf jaar gitarales, en af en toe kwamen er mensen langs met uiterst goedkope gitaren die toch nog bruikbaar waren. Het record was een of andere 40 euro kostende spaanse gitaar, die als vakantiegitaar best bruikbaar was. Intonatie was goed, en er zat nog een mi of meer acceptabel geluid in ook. Voor 40 euro vind ik dat ongelooflijk.
    Daar lagen ook gitaren van 40/50 euro, ik pakte er één op en dat was echt heeeeel erg slecht. En ze waren te groot.

    Deze vond ik gewoon het leukst en het meest comfortabel. Klank is van secundair belang
    Laatst gewijzigd door macwilliams; 6 oktober 2012 om 19:21 Reden: Typovert

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Ja, maar soms kan dat raar uitpakken. Ik gaf ooit eens anderhalf jaar gitarales, en af en toe kwamen er mensen langs met uiterst goedkope gitaren die toch nog bruikbaar waren. Het record was een of andere 40 euro kostende spaanse gitaar, die als vakantiegitaar best bruikbaar was. Intonatie was goed, en er zat nog een mi of meer acceptabel geluid in ook. Voor 40 euro vind ik dat ongelooflijk.
    Leuk gitaartje Macw, gefeliciteerd! Hij smoelt iig goed zo..

    Ik heb hier die acoustische Squier hangen en ik verbaas me iedere keer weer over de zuiverheid en bespeelbaarheid voor die 58 euri.. Ik heb gitaren die veel duurder zijn en minder spelen! Dan wel weer beter klinken, dan dan wel, al valt die Squier qua spreiding en overall geluid ook echt niet tegen... Heb er niets aan gedaan tot nu toe, en hij blijft goed..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Zelfs met de fabrieks snaren klinkt hij mooi helder, niet scherp of pinnig. De noten rollen heel mooi door.
    Hij stond in E gestemd en omdat ik elektrisch gewend ben vond ik de snaren nog wat te strak. Ik heb nog niet genoeg kracht in mijn vingers om de snaren netjes te fretten. Nu staat hij in D en dat gaat al een stuk fijner en als ik genoeg kracht en techniek heb dan zet ik hem naar Eb. Als dat dan helemaal goed gaat dan zet ik hem terug in E.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Kan je er niet wat dunnere snaren opzetten? Meeste fabrieksgitaren komen met .012. met .011 speelt hij al heel wat lichter..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, ik zou er eens 011 op zetten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top