Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard Voltage regulator: Furman of APC

    Om alleen een POD HD Pro van voldoende spanning te voorzien kan ik diep in de buidel tasten en voor een Furman P-1400 AR E gaan of voor een paar tientjes klaar zijn met een APC Line-R1200VA.
    De Furman doos is bij velen bekend maar als ik de spec's zie van de APC dan ben ik toch gek als ik ruim 1,1K neerleg? Nogmaals, het is alleen voor de POD.
    Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, bij voorkeur de techneuten onder u.

    Spec's van de APC:
    http://www.apc.com/resource/include/...00i&tab=models

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Om alleen een POD HD Pro van voldoende spanning te voorzien kan ik diep in de buidel tasten en voor een Furman P-1400 AR E gaan of voor een paar tientjes klaar zijn met een APC Line-R1200VA.
    De Furman doos is bij velen bekend maar als ik de spec's zie van de APC dan ben ik toch gek als ik ruim 1,1K neerleg? Nogmaals, het is alleen voor de POD.
    Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, bij voorkeur de techneuten onder u.

    Spec's van de APC:
    http://www.apc.com/resource/include/...00i&tab=models
    Ik denk dat je een beetje appels en peren zit te vergelijken. De POD heeft een ingebouwde schakelende voeding die werkt van 100V-240V. Dus je kan hem zo ongeveer overal ter wereld inprikken. Rommel uit het net filteren heeft weinig zin. De voeding genereert zelf ook de nodige rommel. Gezien het apparaat, ga ik er vanuit dat ze dat intern ook al hebben opgelost.
    Dan de apparaten:
    LINE-R 1200V
    Heeft een overspanning beveiliging en wegval beveiliging. Beide zouden in het de POD geen probleem mogen zijn
    Furman
    Zorgt voor een constante spanning van 230V en heeft allerlei beveiligingen tegen over en onderspanning. Beide zouden geen probleem mogen zijn.

    Lijkt mij een overbodige optie. Tenzij je op het podium met dit apparaat gaat werken en allerlei onbetrouwbare generatoren gaat gebruiken. Alle apparatuur thuis (TV, Radio, etc) gooi je toch ook niet over allerlei speciale voedings apparatuur?
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    wel gaaf dat die apc tot op 15000 meter hoogte gebruikt kan worden

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    wel gaaf dat die apc tot op 15000 meter hoogte gebruikt kan worden
    Met een trap boven op Mount Everest staan
    Nico


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Lijkt mij een overbodige optie. Tenzij je op het podium met dit apparaat gaat werken en allerlei onbetrouwbare generatoren gaat gebruiken. Alle apparatuur thuis (TV, Radio, etc) gooi je toch ook niet over allerlei speciale voedings apparatuur?
    Is inderdaad niet voor thuis maar gisteren toevallig opgetreden "in tent in een weiland" waar een aggregaat een (te) lage spanning gaf.
    Daar doel ik dus op.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Als het om de spanning gaat, is het ook niet nodig. Hij blijft het doen vanaf 100V. Die line doet dat bij dalingen vanaf 160V oid). Wederom lijkt mij een zinloze actie.
    Nico


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Dat van die geschakelde voeding, daar heb je wel een punt. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top