Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Graag wat advies

  1. #1

    Standaard Graag wat advies

    Hallo daar,

    Ik volg tot op heden een maand gitaarles. Het voelt juist en goed aan, helemaal mijn ding. Nu wil ik investeren in een nieuwe gitaar maar zonder de nodige kennis ben ik wat bang om een foute keuze te maken.
    Natuurlijk kon ik het niet laten al wat rond te kijken met als gevolg dat ik de volgende drie gitaren wel zie zitten:
    - http://www.keymusic.com/product/Ibanez-AEG8E-Natural
    - http://www.keymusic.com/product/Yamaha-APX500II-Natural
    - http://www.keymusic.com/product/Iban...ural-Low-Gloss

    Natuurlijk ga ik deze drie gitaren zelf ook even voorstellen aan m'n leraar.
    Men leraar zei me al een folk gitaar te kopen maar ik weet niet helemaal zeker of deze een type folk zijn.
    Mijn leraar vertelde me al het verschil tussen een folk en een klasieke gitaar. Maar is het ook zo dat de snaren van een klasieke gitaar verder van elkaar liggen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DsignProductions Bekijk bericht
    Hallo daar,

    Ik volg tot op heden een maand gitaarles. Het voelt juist en goed aan, helemaal mijn ding. Nu wil ik investeren in een nieuwe gitaar maar zonder de nodige kennis ben ik wat bang om een foute keuze te maken.
    Natuurlijk kon ik het niet laten al wat rond te kijken met als gevolg dat ik de volgende drie gitaren wel zie zitten:
    - http://www.keymusic.com/product/Ibanez-AEG8E-Natural
    - http://www.keymusic.com/product/Yamaha-APX500II-Natural
    - http://www.keymusic.com/product/Iban...ural-Low-Gloss

    Natuurlijk ga ik deze drie gitaren zelf ook even voorstellen aan m'n leraar.
    Men leraar zei me al een folk gitaar te kopen maar ik weet niet helemaal zeker of deze een type folk zijn.
    Mijn leraar vertelde me al het verschil tussen een folk en een klasieke gitaar. Maar is het ook zo dat de snaren van een klasieke gitaar verder van elkaar liggen?
    Hoi en welkom!

    In principe is de breedte van de topkam bij een staalsnarige (folk) gitaar kleiner als die van een klassieke gitaar.. 43-45mm - > rond 50mm.. Dan heb je nog wel de crossover-nylonsnarige met een breedte van rond 48 mm..

    Het zijn absoluut drie leuke gitaren die je noemt.. Hou er rekening mee dat de Yamaha een minder diepe body heeft en daardoor wat minder geschikt is als thuisgitaartje onversterkt.. Ik raad je toch aan om ergens een winkel op te zoeken en wat te gaan spelen op verschilllende gitaren, misschien wil je leraar mee? Allen jij kan klank en feel van een gitaar bepalen..

    Succes met de zoektocht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Het zijn absoluut drie leuke gitaren die je noemt.. Hou er rekening mee dat de Yamaha een minder diepe body heeft en daardoor wat minder geschikt is als thuisgitaartje onversterkt.. Ik raad je toch aan om ergens een winkel op te zoeken en wat te gaan spelen op verschilllende gitaren, misschien wil je leraar mee? Allen jij kan klank en feel van een gitaar bepalen..

    Succes met de zoektocht!
    Hey,

    Een bezoekje aan keystore ga ik zeker brengen, kan ik wat gitaren bespelen waaronder ook deze drie.
    De yamaha valt mischien af omdat ik toch wel op zoek ben naar een 'thuisgitaartje'.
    Het bezoeken van een winkel als deze is altijd leuk, maar als beginner ben ik natuurlijk bang dat ze me al dan niet onverschillig wat aansmeren. Een leraar bij de hand zou super zijn! Ga ik zeker vragen

    Dank je

  4. #4

    Standaard

    Kijk ook eens naar Blueridge en Eastman.

  5. #5

    Standaard

    Hoi, hoi.

    Gisteren heb ik me de IBANEZ AEL40SE gekocht. Ben er super tevreden over, lijkt wel of ik 2x beter speel dan eerst.
    Vandaag merk ik dat er wat rammelt in de klankkast, de dader: Van die zakjes om het vocht op te nemen.
    Nu, rare vraag mischien. Mag ik dit zakje weghalen of niet? Het zakje zit gewoon los in de klankkast.

    Dankjewel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DsignProductions Bekijk bericht
    Hoi, hoi.

    Gisteren heb ik me de IBANEZ AEL40SE gekocht. Ben er super tevreden over, lijkt wel of ik 2x beter speel dan eerst.
    Vandaag merk ik dat er wat rammelt in de klankkast, de dader: Van die zakjes om het vocht op te nemen.
    Nu, rare vraag mischien. Mag ik dit zakje weghalen of niet? Het zakje zit gewoon los in de klankkast.

    Dankjewel.
    Ja tuurlijk, geen probleem.. Die zitten er alleen maar af fabriek in om te zorgen dat het niet te vochtig wordt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7

    Standaard

    grappig ik had laatst hetzelfde maar dan in de gitaarwinkel de eigenaar schrok ook even maar bedacht toen dat het zo'n zakje was ik neem aan dat hij weet of het er uit mag en dat heeft hij ook gedaan ;-) ik heb nu een cort earth 70E ben met de speelbaarheid dik tevreden maar vond mijn oude verkochte Richwood toch mooier klinken wilde eerst iets heel anders maar hier in de buurt valt dat toch tegen met het aanbod tja het gras is altijd groener bij de buren :P

  8. #8

    Standaard

    ps allemaal lekker vroeg op vandaag :-)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elena75 Bekijk bericht
    ps allemaal lekker vroeg op vandaag :-)
    uhhuh, daar bedank ik mijn kat voor, die heeft diabetes en moet regelmatig te eten kijgen ivm met de insuline.. Goeiemorgen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #10

    Standaard

    Dank jullie beiden. Wat een rookie ben ik ook.

    Edit: Goedemorgen deze morgen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top