Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    265

    Standaard Hoe doen jullie dat live? DI?

    als jullie akoestisch spelen gebruiken jullie dan een amp (fishman, AER) of een DI? En welke DI box vinden jullie het beste? Lees veel goeds over de Avalon U5 maar kan er op het forum nog niet zoveel over vinden....

  2. #2

    Standaard

    Ik gebruikte gewoon altijd de DI die de aanwezige geluidsman bij zich had.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.922

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Ik gebruikte gewoon altijd de DI die de aanwezige geluidsman bij zich had.
    Hier hetzelfde, simpelweg omdag ik geen amp voor akoestische gitaar heb.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    Eigen backline, inprikken op de DI van de AER, of line, klaar. En als ik alleen een gitaar meeneem (voor echt korte dingetjes met één gitaar) zie ik wel wat er is. Dan is het inprikken op een aanwezige DI en hopen dat er iig nog een beetje een leuke galm is. Maar goed, galm is tegenwoordig nooit een probleem.

  5. #5

    Standaard

    Ik gebruik zowel een versterker als een DI, omdat ik het line-out signaal van mijn versterker wil hebben.

    De Avalon U5 schijnt erg goed te zijn, maar wel groot en zwaar voor hetgeen je er mee kan doen. Leuk voor in de studio, op een podium vind ik het wat te veel van het goede. Radial DI's zijn ook erg goed.

  6. #6

    Standaard

    Een Avalon is nog altijd kleiner dan een versterker.

  7. #7

    Standaard

    Ja, maar als je dusdanig bezig bent dat je zulke apparatuur nodig hebt dan wil je ook wat kunnen inregelen. Dan heb je aan die paar knopjes op je Avalon niet genoeg. Een kleine AER versterker bijvoorbeeld is helemaal niet zo veel groter en zwaarder.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik heb tijdens optredens altijd de AER ( Compact ) bij me. Gewoonde DI daar van gebruiken en de AER als monitor bij me. De DI van de AER is heel betrouwbaar.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #9

    Standaard

    Voor de akoestische nummers die we spelen (ongeveer een een vijfde van de totale setlist) gebruik ik een Phonic DB2. Deze neem ik zelf mee, gewoon voor het geval dat. Maar geluidsmensen hebben volgens mij altijd wel meerdere DI's bij zich, ook voor toetsen e.d.
    Van deze nummers zijn er volgens mij maar 2 met alleen een akoestische gitaar, de rest van de nummers speelt de band ook mee. Daarom vind ik een DI voldoende. Het geluid kan beter maar ik stel voor deze 2 nummers geen hoge eisen omdat de nummers dusdanig bekend zijn dat er meestal wel meegezongen wordt en hierdoor het gitaargeluid redelijk overstemd wordt...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PT1989 Bekijk bericht
    als jullie akoestisch spelen gebruiken jullie dan een amp (fishman, AER) of een DI? En welke DI box vinden jullie het beste? Lees veel goeds over de Avalon U5 maar kan er op het forum nog niet zoveel over vinden....
    Een Roland AC60 als er geen PA is. Of omdat ik niet durf te vertrouwen op de monitor mix. Precies de reden waarom ik 'm kocht.

    Als er een PA is en er wordt voor goede monitoring gezorgd of het maakt niet zoveel uit wat ik speel (bij een volle mix), dan neem ik mijn LR Baggs Para DI mee.

    Eerst was het plan om voor het laatste ook de AC60 mee te nemen maar ik won de Para DI bij een wedstrijd op Facebook. Lekker verdiend dus.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top