Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21

    Standaard

    Ik zei niet dat ik van het geluid van piezo's hield. ;-) Maar ik ben wel benieuwd wat er precies anders is aan de DI.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Gitaar via wat Fishman FX naar een Fishman Loudbox. Via DI-uit op de Loudbox naar de tafel, bij kleine opzetjes alleen vanuit de amp zelf geluid.
    Kan ik zelf nog wat bijregelen en ik vind het op één of andere manier lekkerder als mijn gitaargeluid van achteren naar mij toe komt.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Ik zei niet dat ik van het geluid van piezo's hield. ;-) Maar ik ben wel benieuwd wat er precies anders is aan de DI.
    nee, idd.. maar ik voelde me beschuldigd van piëzogebruik en dat was tegen het zere been..

    Er is weinig anders, alleen hebben we wat dingen getest. De schakeling van die DI's is nagenoeg altijd dezelfde, Ron bouwde drie printjes ( goedkoop, normaal en superdure componenten)daaruit heb ik een keuze gemaakt en die hebben we gefinetuned. Daarnaast had de eerste versie zes miniswitches voor vanallesenogwat. Hij is er inmiddels uit wat het best klinkt, model twee zal die mini's niet meer hebben. Twee kanalen,als gezegd, een voor mijn ouwe Duitser en een voor mijn twaalfsnarige Amerikaan.

    @ Pepe: ik had m bij me op de Brood-dag in Paradiso, dus je hebt 'm gehoord. En zeg nou zelf:ik klonk beter dan de Wild Romance stergitarist van de avond!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  4. #24

    Standaard

    Wat is de ingangsimpedantie van die DI?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Geen idee.
    Maar het is niet zo dat ie per se een hogere impedantie heeft dan een standaard-di. wel dat de ingangen afgeregeld zijn op de bestemde gitaren. De Dearmond va mn guild wijkt niet zo veel af van bv een strat pu. de schaller wel, die gaf volgens hem vaak problemen. en dat is nu opgelost. Hoe dat gebeurt is, interesseert me niet zo!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    n
    @ Pepe: ik had m bij me op de Brood-dag in Paradiso, dus je hebt 'm gehoord. En zeg nou zelf:ik klonk beter dan de Wild Romance stergitarist van de avond!
    Je klonk niet alleen beter, je kon veel beter op je benen blijven staan.

    Maar serieus, die Guild zag er indrukwekkend uit.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard


    Zo moeilijk was het niet: spelen en staan. En niet over je marshall vallen

    Maar eigenlijk was het best knap, want toen hij op moest, moesten ze eerst de plee openbreken en hem bijbrengen..

    Maar dank voor het compliment!

    Mijn Guild is een bitch om te spelen, en ziet er uit alsof ie op een crossbaan heeft gelegen. Maar hij klinkt inderdaad groot en ...eh.. als een Guild! De koning van de twaalf snaren.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    De laatste keer hadden we toch echt te weinig kanalen op het podium en dus heb ik mijn acousteling bij de toetsenist op zijn mengpaneeltje geprikt. Viel niet tegen....
    Normaal liggen er wel genoeg DI's...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top