Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Over bkp. Hij jat ontwerpen.is duur. Imho overrated.
    Verbeteren naar eigen smaak bedoel je? Anders zou Seymour Duncan ook jatten lijkt me. Ik bedoel, het wiel is allang een keer uitgevonden. Of wil je beweren dat ze bij BKP één op één elementen van andere fabrikanten op de markt hebben gegooid?

    Ze zijn duur, misschien wel te duur. Daar ben ik het dan op zich nog wel mee eens. Neemt niet weg dat BKP in mijn ogen gewoon goeie elementen zijn en vaak een absolute upgrade.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel Bekijk bericht
    wat me vooral opvalt is dat de prijzen serieus 2x zo hoog liggen dan SD/DM pickups.

    Die cold sweats schijnen wel een beetje het nasale uit de sound van de Custom 24 te halen als ik dat zo lees, daar ben ik wel naar op zoek, want genoeg midden zit eigenlijk al in de gitaar. Dus een pup met een beetje neutraal midden is prima, maar moet ook niet te scooped zijn.
    Dan ga ik met orpheo mee op de alternative 8. Ik heb deze even in mijn lp gehad, maar veel te heftig voor mij. Wel retestrak op de lowend, het midden was voor mij iets te weinig, ik draai zelf de mid altijd bij. IMO een echt metal/punk element.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Verbeteren naar eigen smaak bedoel je? Anders zou Seymour Duncan ook jatten lijkt me. Ik bedoel, het wiel is allang een keer uitgevonden. Of wil je beweren dat ze bij BKP één op één elementen van andere fabrikanten op de markt hebben gegooid?

    Ze zijn duur, misschien wel te duur. Daar ben ik het dan op zich nog wel mee eens. Neemt niet weg dat BKP in mijn ogen gewoon goeie elementen zijn en vaak een absolute upgrade.
    Nee jatten. Bkp jat windpatronen. Duncan ontwikkelt zijn eigen patronen.

    De cold sweat heeft te weinig mids en een te bijtend hoog imho voor wat de ts wilt. Te gek in een full thickness lp. Te fel in prs. Imho.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ah kom Orpheo, een humbucker is geen nieuwe uitvinding. Dan zou iedereen jatten van het origineel. Versterkers, pedalen, gitaarmodellen, weet ik het, het is allemaal gejat man. De techniek van een humbucker is toch niets nieuws. Maakt Seymour Duncan ook niet replica's van ouwe paf's? Jatten.

    En ik blijf er bij, het zijn gewoon erg goeie elementen, in veel, zo niet, de meeste gevallen een upgrade van standaard elementen.

    Overigens, jij was toch altijd BKP voorvechter? Zowel hier, als op het BKP forum?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nusti Bekijk bericht
    Dan ga ik met orpheo mee op de alternative 8. Ik heb deze even in mijn lp gehad, maar veel te heftig voor mij. Wel retestrak op de lowend, het midden was voor mij iets te weinig, ik draai zelf de mid altijd bij. IMO een echt metal/punk element.
    Dan past ie wellicht juist heel goed in een Custom 24. Die zijn standaard (vind ik) net wat te nasaal door de hoeveelheid mids. Ik denk dat ik die eens ga checken
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top