Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: welke brugzadel

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht

    De laagste kant aan de onderzijde dunste snaren..



    Sorry Rizz overheen gelezen

  2. #12

    Standaard

    ps ik zal mijn resultaten ook vermelden als ik er wat aan gedaan heb

  3. #13

    Standaard

    Been schijnt ook niet altijd geweldig te zijn voor undersaddle pick-ups. Kan het dun van gaan klinken. Akoestisch klinkt 't wel beter dan TUSQ (wat ik eerst had).

    Ik koop mijn brugzadels (been) bij www.guitarsaddles.com - geweldig spul.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  4. #14

    Standaard

    ik heb heel aardig van onze lokale muziekwinkel een gecompenseerd zadel gekregen maar hij is zeg maar korter dan het zadel die erin zat

    nou was de hoogte goed alleen had ik het idee bij de b snaar wat fretbuzz te hebben

    dus actie goed, b snaar iets fretbuzz

    is het erg als hij korter is of maakt dat niet uit als je hem goed in het midden plaatst ? ik speel niet versterkt dus voor het element maakt het niet uit

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    tja, in principe wordt het zadel op z'n plaats gehouden door de snaren, dus het kàn wel, maar of het wenselijk is? Iedere keer als je je snaren vervangt, moet hij op dezelfde plek weer terug.. En hoort er wel een gecompenseerd zadel op? Het is niet gezegd dat als er een nieuw zadel inzit, dat de intonatie ook gelijk klopt. Daar komt nog wat precisiewerk bij kijken.. Ik vraag me dan af of het zadel werkelijk geschikt is, misschien kan iemand anders daar z'n licht beter over laten schijnen??

    Je kan er natuurlijk aan weerszijden iets tussen doen wat het zadel op z'n plek houdt.. En als je b buzzt, kan je je halspen iets losser draaien.. Imbus, ws door het klankgat iets minder als een kwartslag tegen de klok in, of als je je gitaar normaal vast hebt, naar boven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht

    En als je b buzzt, kan je je halspen iets losser draaien.. Imbus, ws door het klankgat iets minder als een kwartslag tegen de klok in, of als je je gitaar normaal vast hebt, naar boven.
    bedankt hiervoor wist niet welke kant op te draaien

    en dat van het zadel ik probeer verschillende dingen en kijk wat bevalt en ik heb hem gratis gekregen kon het altijd proberen ik weet ook niet of het zo hoort of niet er zat idd geen gecompenseerd zadel in

    ik ga gewoon kijken wat het makkelijkste speelt en uiteraard goed klinkt

    bij de muziekhandel was de meneer niet zo heel gecharmeerd van een richwood geloof ik ik weet het niet heb nooit andere gitaren geprobeerd

    en deze verkopen dan krijg ik er waarschijnlijk niet genoeg voor on daar weer een andere te kopen

    tja wie zegt het

  7. #17

    Standaard

    ik heb nu toch de gecompenseerde zadel erin gedaan heb toch het gevoel dat hij zo lekkerder speelt en beter klinkt

    fretbuzz op B lijkt ook mee te vallen

    of de intonatie helemaal juist is weet ik nog niet ik heb ook geen flageolet misschien maar aanschaffen

    zijn er nog meer met een richwood RD-17-CE die misschien nog wat tips hebben bij deze gitaar ?

    wat mij bij deze gitaar wel opvalt is dat hij erg goed gestemd blijft stem elke keer maar dan zijn er eigenlijk geen of minimale afwijkingen :-)

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elena75 Bekijk bericht
    ik heb nu toch de gecompenseerde zadel erin gedaan heb toch het gevoel dat hij zo lekkerder speelt en beter klinkt

    fretbuzz op B lijkt ook mee te vallen

    of de intonatie helemaal juist is weet ik nog niet ik heb ook geen flageolet misschien maar aanschaffen

    zijn er nog meer met een richwood RD-17-CE die misschien nog wat tips hebben bij deze gitaar ?

    wat mij bij deze gitaar wel opvalt is dat hij erg goed gestemd blijft stem elke keer maar dan zijn er eigenlijk geen of minimale afwijkingen :-)
    Leuk, lekker eigenwijs dus, dat zie ik graag! Maarre... als je een flageolet gevonden hebt, laat het dan ff weten, ga ik er ook 1 halen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #19

    Standaard

    haha ja eigenwijs ben ik zeker daar zullen meer mensen het met je eens zijn

    en dat van die flageolet ik had dat wood zo vaak gelezen dat ik het ook zo getypt heb haha beginners foutje

    maar ik neem aan dat het met een stemvork gedaan moet worden of kan het ook anders ? of heb ik het nu helemaal mis oeps wel lekker eigenwijs maar ook verschrikkelijk onervaren haha als dat maar goed komt met me

    ben al meer met snaar los brugzadel uit weer in etc. bezig geweest dan spelen
    Laatst gewijzigd door elena75; 2 oktober 2012 om 22:12

  10. #20

    Standaard

    Sluit je gitaar aan op een stemapparaat. Stem de gitaar goed zuiver.
    Speel een flageolet op de 12e positie (vinger op de snaar leggen precies boven de 12e fret, niet indrukken en aanslaan met rechts) Vergelijk deze toonhoogte met die van de toon die je gewoon speelt op de 12e fret (wel ingedrukt)
    Belangrijk doe dit ook op de 19e fret!

    zoiets haha hoop dat ik dat kan ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top