Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: harmonizer tips

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    18 april 2010
    Locatie
    groningen
    Berichten
    48

    Standaard

    Zou eens op marktplaats checken daar staat een eventide 949 geloof ik.
    Ook al is het een oude ze klinken nog steeds top, maar je zou er ook nog wat bij kunnen doen en voor een H3000se gaan.
    Als je bedenkt dat een pitchfactor ook een flink bedrag moet opleveren dan zijn de oudere toch een stuk beter qua sound.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik had de eventide 949 ook gezien inderdaad. Hebben deze oude dingen wel midi aansturing en presets?
    Vraag me wel af of die eventide rack units sowieso ideaal zijn, je leest zo veel over traag patches wisselen, en de steile leercurve mbt programmeren...ik zou het moeten proberen eigenlijk.

    Eigenlijk gek dat er kennelijk geen andere alternatieven zijn dan Eventide (presets en midi aansturing)!

    Tot nu toe lijkt het erop dat de pitch factor de beste keuze is voor wat ik zoek.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 30 september 2012 om 08:56

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Boss ps5 klinkt enorm steriel en heeft erg slechte tracking.
    Ooit een niet steriele harmonizer tegengekomen? En die slechte tracking heb ik echt nog nooit last van gehad.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik denk dat de H3000 de beste keuze is qua klank, die converters doen echt iets met je geluid maar dan in positieve zin.
    Oudere units H919 & H949 kunnen wel pitchshiften maar niet diatonisch (of te wel in key en scale).
    Denk ook dat de pitchfactor de beste keuze is op dit moment als je een beetje kwaliteit wilt.
    Probeer hem eens uit zou ik zeggen.

    Eventides vallen best mee, maar je moet begrijpen dat het een open platform is waarin (met beschikbare modules) alles mogelijk is wat je kunt bedenken (rackunits, niet de pedalen)
    Ik heb zelf twee programma's gemaakt in mijn Orville, die draaien simultaan, en daar doe ik complete optredens mee.
    Daarin zitten: Compressor, Tremolo, Oktaver, Detune, Univibe, complete Roland Space Echo, PCM 70 Circular Delay patch, Eventide Reverb.

  5. #15

    Standaard

    Ik vond zelf de harmoniser in de Roland gp100 goed klinken. Heb hem er ooit zelfs voor gekocht - nieuw. Dat ie in een multi-effect zat nam ik op de koop toe. Overigens ben ik daarna heel snel gewoon helemaal overgegaan naar de gp100.

    Je kunt zelf scales programmeren als je wilt.

    Ik denk dat je een gp100 (oude rackvoorloper van de gt-serie van boss) voor minder dan 200 euro kunt vinden.

  6. #16

    Standaard

    Voor dat je iets gaat aanschaffen zou ik me eerst afvragen of je de pitch pregain of postgain gaat gebruiken. Mijn ervaring is namelijk dat pregain veel beter klinkt en trackt op het moment dat je twee of driestemminge leads speelt. Een pedaal is dan veel functioneler dan een 19" apparaat IMO...
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    De GP 100 heb ik weleens geprobeerd, al lang geleden overigens, en wat ik me ervan herinner, is dat ik hem niet super vond.
    Maar goedkoop is ie wel, zoals je zegt is onder de 200 euro geen probleem.

    @morris:
    Grappig dat je aanhaalt dat je pregain beter vind klinken. Ik heb zelf de ps6 van boss en die vind ik niks voor de preamp. clean wel, maar met het distortionkanaal van de versterker aan, klinkt het helemaal klote. In de fx loop klinkt ie een stuk beter, alleen met de fx levels waar ik mee werk kan ie niet omgaan, dus dat is wel jammer.
    Hierdoor was ik er eigenlijk van uit gegaan dat een pitch effect per definitie beter is tussen pre- en poweramp, maar kennelijk dus niet?

    Ik begin er steeds meer naar te neigen om een extra zak geld,open te trekken en een eventide eclipse oid aan te schaffen. Nu wil ik harmonisen, en dan zul je zien dat ik over een jaar weer iets anders denk nodig te hebben, ben ik met een eclipse mooi in 1 keer klaar. De hele dure eventides zijn ook leuk, maar ben geen enorme programmeer freak, en ga in eerste instantie toch altijd uit van een preset, dus dat zou dan het doel (en portemonnee) voorbij schieten.

    Het is jammer dat je die spullen nergens zij aan zij hebt staan om te proberen, dat zorgt ervoor dat veel keuzes al op papier gemaakt worden, en dat is op zich wel jammer.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Voor dat je iets gaat aanschaffen zou ik me eerst afvragen of je de pitch pregain of postgain gaat gebruiken. Mijn ervaring is namelijk dat pregain veel beter klinkt en trackt op het moment dat je twee of driestemminge leads speelt. Een pedaal is dan veel functioneler dan een 19" apparaat IMO...
    Postgain, anytime. Anders ga je 2 of 3 tonen overdrijven, klinkt meer als een akkoord. Speel dan gewoon een akkoord - heb je geen harmoniser nodig. De harmoniser gebruik ik om zeg maar tweestemmig spelen te imiteren.

  9. #19

    Standaard

    Te veel gain is funest bij pitch pre gain. De truuk is om de pitch pregain te zetten met weinig gain op je od kanaal, evt nog een zeer lichte compressie ervoor. dit is de ultieme manier om live de beste 2/3 stemmige leads á la May of Rabin te maken in mijn ervaring. Klinkt ook veel minder steriel. Evt kun je nog een delay ervoor zetten met 30/50ms. vertraging. Maar als jullie beter ervaringen hebben hoor ik die graag!
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zou je best eens gelijk in kunnen hebben, maar met de ps6 voor de preamp begint het al behoorlijk lelijk te klinken bij wat voor mij een lichte crunch is. Als ik high gain tweestemmige dingen wil doen (eigenlijk wil ik gewoon iron maiden zijn), dan werkt dat -voor mij- niet. Misschien wel als ik het signaal naar 2 amps zou splitten, maar dat wordt praktisch iets minder fijn. Wel een leuk experimenrt voor thuis trouwens!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top